နာမကၡရဆန္းနာမည္ အေဟာက်မ္းႀကီး-အပိုင္း(၄)

၁၈။ အေျခခံ နာမည္စစ္ေဆးပံု
နာမကၡရဆန္း နာမည္အေဟာက်မ္း
နာမည္ကိုၾကည့္၊ ရုပ္ခႏၶာ ၀မည္ ပိန္မည္ ေဟာေျပာရာတြင္ နာမည္တစ္လံုးတည္း ရွိသူမ်ားမွာ လူတို႔၏ သက္တမ္းကို ၂ ပိုင္းခြဲ၍ -

ပါပဓာတ္ဖိုျဖင္လွ်င္ ပထမအရြယ္မွာ ၀ ၍ ကိုယ္ခႏၶာလႈပ္ရွားမည္။
ဒုတိယအရြယ္မွာ ပိန္မည္။ ဥပမာ - မဥ၊ ကိုညႊန္႔။

ေသာမဓာတ္ဖိုျဖစ္လွ်င္ ပထမအရြယ္မွာ အနည္းငယ္၀၍ ကိုယ္ခႏၶာသြက္လက္မည္။
ဒုတိယအရြယ္မွာ အနည္းငယ္ ပိန္မည္။ ဥပမာ - မက်င္၊ ကို၀င္း။

ပါပဓတ္မျဖစ္လွ်င္ ပထမအရြယ္မွာ အနည္းငယ္ပိန္၍ ကိုယ္ခႏၶာ ေအးေဆးမည္။
ဒုတိယအရြယ္မွာ ၀ မည္။ ဥပမာ - မတင္၊ ကိုရွိန္း။

ေသာမ ဓာတ္မျဖစ္လွ်င္ ပထမအရြယ္မွာ ၀၍ ကိုယ္ခႏၶာတည္ၿငိမ္မည္။
ဒုတိယအရြယ္မွာအနည္းငယ္ ၀ မည္။ ဥပမာ - မသန္း - ကိုျမ။

နာမည္ ၂ လံုးရွိသူမ်ား
၁။ နာမည္အရင္းလံုး ပါပ ဓတ္ဖိုျဖစ္၍ နာမည္အဖ်ားလံုး ပါပဓတ္ဖို ျဖစ္လွ်င္ -ဥပမာ - မေအးညႊန္႔ ၊ ကိုညႊန္႔ေအာင္ ကိုယ္ခႏၶာ လႈပ္ရွားသြက္လက္မည္၊ ပထမ အရြယ္မွာ ပိန္မည္၊ ဒုတိယ အရြယ္မွာလည္း ပိန္မည္

၂။ နာမည္အရင္းလံုး ပါပဓာတ္ဖို ျဖစ္၍ နာမည္အဖ်ားလံုး ေသာမဓတ္ဖိုျဖစ္လွ်င္ ဥပမာ - မေအးက်င္ - ကိုစိန္လွ။ ကိုယ္ခႏၶာလႈပ္ရွား သြက္လက္မည္။ ပထမအရြယ္မွာ ပိန္မည္။ ဒုတိယအရြယ္မွာ အနည္းငယ္ ၀ မည္။

၃။ နာမည္ အရင္းလံုး ပါပဓာတ္ဖိုျဖစ္၍ နာမည္အဖ်ားလံုး ပါပဓာတ္မ ျဖစ္လွ်င္ ဥပမာ- မေအးရွိ - ကိုစိန္ေဌး။
ကိုယ္ခႏၶာသြက္လက္မည္။ အနည္းငယ္ လႈပ္ရွားမည္။ ပထမအရြယ္မွာ ပိန္မည္၊ ဒုတိယအရြယ္မွာ အနည္းငယ္ ၀မည္။

၄။ နာမည္ အရင္းလံုး ပါပဓာတ္ဖိုျဖစ္၍ နာမည္အဖ်ားလံုး ေသာမဓာတ္မ ျဖစ္လွ်င္ - ဥပမာ - မစိန္ျမ- ကိုေအာင္သိန္း။ ကိုယ္ခႏၶာသြက္လက္မည္။ အနည္းငယ္ လႈပ္ရွားမည္။ ပထမအရြယ္မွာ ပိန္မည္၊ ဒုတိယအရြယ္မွာ အနည္းငယ္ ၀မည္။

၁။ နာမည္အရင္းလံုး ပါပဓာတ္မျဖစ္၍ နာမည္အဖ်ားလံုး ပါပဓတ္ဖိုျဖစ္လွ်င္ ဥပမာ- မတင္ေအး - ကိုေရႊစိန္။
ကိုယ္ခႏၶာလႈပ္ရွားသြက္လက္မည္။ ပထမအရြယ္မွာ အနညး္ငယ္ ၀ ၍ ဒုတိယအရြယ္မွာ ပိန္မည္။

၂။ နာမည္အရင္းလံုး ပါပဓာတ္မျဖစ္၍ နာမည္အဖ်ားလံုး ပါပဓတ္ဖိုျဖစ္လွ်င္ ဥပမာ- မတင္စိန္ - ကိုေရႊေအး။
ကိုယ္ခႏၶာအနည္းငယ္လႈပ္ရွားမည္။ ပထမအရြယ္မွာ အနညး္ငယ္ ၀ ၍ ဒုတိယအရြယ္မွာ ပိန္မည္။

၃။ နာမည္အရင္းလံုး ပါပဓာတ္မျဖစ္၍ နာမည္အဖ်ားလံုး ေသာမဓတ္ဖိုျဖစ္လွ်င္ - ဥပမာ- မတင္ၾကည္ - ကိုေရႊ၀င္း။ ကိုယ္ခႏၶာအနည္းငယ္လႈပ္ရွားမည္။ ပထမအရြယ္မွာ အနညး္ငယ္ ၀ ၍ ဒုတိယအရြယ္မွာ အနည္းငယ္ ၀မည္။

၄။ နာမည္အရင္းလံုး ပါပဓာတ္မျဖစ္၍ နာမည္အဖ်ားလံုး ေသာမဓတ္မျဖစ္လွ်င္ - ဥပမာ -မတင္ျမ -ကိုေရႊသိန္း။
ကိုယ္ခႏၶာ အနည္းငယ္လႈပ္ရွားမည္။ ပထမအရြယ္မွာ အနညး္ငယ္ ၀ ၍ ဒုတိယအရြယ္မွာ ၀မည္

၁။ နာမည္အရင္းလံုး ေသာမဓာတ္ဖိုျဖစ္၍ နာမည္အဖ်ားလံုး ပါပဓာတ္ဖိုျဖစ္လွ်င္ -ဥပမာ - မ၀င္းေအး ၊ ကိုေက်ာ္စိန္။ ကိုယ္ခႏၶာအနည္းငယ္သြက္လက္လႈပ္ရွားမည္။ ပထမအရြယ္မွာ အနညး္ငယ္ ၀ ၍ ဒုတိယအရြယ္မွာ ပိန္မည္။

၂။ နာမည္အရင္းလံုး ေသာမဓာတ္ဖိုျဖစ္၍ နာမည္အဖ်ားလံုး ေသာမဓာတ္ဖိုျဖစ္လွ်င္- ဥပမာ - မလွလွ ၊ ကိုေက်ာ္ခင္။ ကိုယ္ခႏၶာ အနည္းငယ္သြက္လက္မည္။ ပထမအရြယ္မွာ အနညး္ငယ္ ၀ ၍ ဒုတိယအရြယ္မွာ အနည္းငယ္ ပိန္မည္။

၃။ နာမည္အရင္းလံုး ေသာမဓာတ္ဖိုျဖစ္၍ နာမည္အဖ်ားလံုး ေသာမဓာတ္ဖိုျဖစ္လွ်င္- ဥပမာ - မခင္ေရႊ ၊ ကို၀င္းေက်ာ္။ ကိုယ္ခႏၶာ အနည္းငယ္ သြက္လက္မည္။ ပထမအရြယ္မွာ အနညး္ငယ္ ၀ ၍ ဒုတိယအရြယ္မွာ အနည္းငယ္ ပိန္မည္။

၄။ နာမည္အရင္းလံုး ေသာမဓာတ္ဖိုျဖစ္၍ နာမည္အဖ်ားလံုး ေသာမဓာတ္မျဖစ္လွ်င္- ဥပမာ- မက်င္သန္း ၊ ကို၀င္းေဖ။ ကိုယ္ခႏၶာ အနည္းငယ္ သြက္လက္မည္။ ပထမအရြယ္မွာ အနညး္ငယ္ ၀ ၍ ဒုတိယအရြယ္မွာ အနည္းငယ္ ၀ မည္။

၁။ နာမည္အရင္းလံုး ေသာမဓာတ္မျဖစ္၍ နာမည္အဖ်ားလံုး ပါပဓာတ္ဖိုျဖစ္လွ်င္- ဥပမာ- မသန္းစိန္၊ ကိုမ်ိဳးေအာင္။ ကိုယ္ခႏၶာ တည္ၿငိမ္မည္။ ပထမအရြယ္မွာ ၀ ၍ ဒုတိယ အရြယ္မွာပိန္မည္။

၂။ နာမည္အရင္းလံုး ေသာမဓာတ္မျဖစ္၍ နာမည္အဖ်ားလံုး ေသာမဓာတ္ဖိုျဖစ္လွ်င္ - ဥပမာ - မျမတင္၊ ကိုသိန္းေရႊ။ ကိုယ္ခႏၶာတည္ၿငိမ္မည္။ ပထမအရြယ္မွာ ၀ ၍ ဒုတိယ အရြယ္မွာ အနညး္ငယ္ ပိန္မည္။

၃။ နာမည္အရင္းလံုး ေသာမဓာတ္မျဖစ္၍ နာမည္အဖ်ားလံုး ပါပဓာတ္မျဖစ္လွ်င္- ဥပမာ- မျမတင္၊ ကိုသိန္းေရႊ။
ကိုယ္ခႏၶာတည္ၿငိမ္မည္။ ပထမအရြယ္မွာ ၀ ၍ ဒုတိယ အရြယ္မွာ အနညး္ငယ္ ပိန္မည္။

၄။ နာမည္အရင္းလံုး ေသာမဓာတ္မျဖစ္၍ နာမည္အဖ်ားလံုး ေသာမဓာတ္မျဖစ္လွ်င္- ဥပမာ- မျမသန္း၊ ကိုသန္းေဖ။ ကိုယ္ခႏၶာ တည္ၿငိမ္ေအးေဆးမည္။ ပထမအရြယ္မွာ ၀ ၍ ဒုတိယအရြယ္မွာ ၀မည္။

နာမည္သံုးလံုးရွိေသာသူမ်ားကုိလည္း လူတို႔၏ သက္တမ္းကို ၃ ပိုင္းခြဲ၍ ပထမအရြယ္ ၀ မည္။ ပိန္မည္။ လႈပ္ရွားမည္။ တည္ၿငိမ္မည္။ သြက္လက္မည္။ ေအးေဆးမည္။ ဒုတိယအရြယ္ ၀ မည္။ ပိန္မည္။ တတိယ အရြယ္မွာ ၀ မည္။ ပိန္မည္ စသည္ျဖင့္ ပါပ ဓာတ္ဖို ဓတ္မ စိစစ္ ေဟာေျပာၾကပါကုန္။

အေျခခံ နာမည္စစ္ေဆးပံု

နာမကၡရဆန္း နာမည္အေဟာက်မ္း၌
နာမည္ကိုၾကည့္၍ နာမ္ခႏၶာ အသံစူးမည္၊ အသံအက္မည္၊ အသံၾကည္လင္မည္။ အသံထက္ျမက္မည္။ အသံေလးမည္။ ေအးမည္ ေဟာေျပာရာတြင္……

နာမည္တစ္လံုးတည္းရွိသူမ်ားမွာ…..

၁။ ပါပဓာတ္ဖိုျဖစ္လွ်င္ ဥပမာ ကိုေအာင္ ၊ မညႊန္႔။
အသံစူရွမည္။ စကားေျပာ သြက္လက္မည္။
၂။ ပါပဓာတ္မျဖစ္လွ်င္ ဥပမာ ကိုတင္ ၊ မရီ။
အသံစူးရွမည္။ စကားေျပာ ထက္ျမက္မည္။
၃။ ေသာမဓာတ္ဖိုျဖစ္လွ်င္ ဥပမာ ကိုေက်ာ္ ၊မ၀င္း။
အသံၾကည္လင္မည္။ စကားေျပာ သြက္လက္မည္။
၄။ ေသာမဓာတ္မျဖစ္လွ်င္ ဥပမ ကိုျမ၊ မသန္း။
အသံအက္မည္။ စကားေျပာေလးမည္။ ေအးမည္။

နာမည္ ၂ လံုးရွိေသာသူမ်ားမွာ…..

၁။ နာမည္အရင္းလံုး ပါပဓာတ္ဖိုျဖစ္၍ နာမည္အဖ်ားလံုး ပါပဓာတ္ဖိုျဖစ္လွ်င္-ဥပမာ - မေအးညႊန္႔၊ ကိုညႊန္႔ေအာင္။ အသံစူးရွမည္။ ထက္ျမက္မည္။ သြက္လက္မည္။ စကားေျပာျမန္မည္။
၂။ နာမည္အရင္းလံုး ပါပဓာတ္ဖိုျဖစ္၍ နာမည္အဖ်ားလံုး ေသာမဓာတ္ဖိုျဖစ္လွ်င္-ဥပမာ- မေအးက်င္၊ ကိုစိန္လွ။
အသံစူးရွမည္။ ၾကည္လင္မည္။ စကားေျပာ အနည္းငယ္ေလးမည္။
၃။ နာမည္အရင္းလံုး ပါပဓာတ္ဖိုျဖစ္၍ နာမည္အဖ်ားလံုး ပါပဓာတ္မ ျဖစ္လွ်င္-ဥပမာ- မေအးရွိန္ ၊ ကိုစိန္ေဌး။
အသံစူးရွမည္။ ၾကည္လင္မည္။ စကားေျပာ အနည္းငယ္သြက္လက္မည္။ ျမန္မည္။
၄။ နာမည္အရင္းလံုး ပါပဓာတ္ဖိုျဖစ္၍ နာမည္အဖ်ားလံုး ေသာမဓာတ္မ ျဖစ္လွ်င္- ဥပမာ- မစိန္ျမ၊ ကုိေအာင္သိန္း။ အသံစူးရွမည္။ စကားေျပာေလးမည္။ ေအးမည္။

၁။ နာမည္အရင္းလံုး ပါပဓာတ္မျဖစ္၍ နာမည္အဖ်ားလံုး ပါပဓာတ္ဖို ျဖစ္လွ်င္-ဥပမာ - မတင္ေအး၊ ကိုေရႊစိန္။
အသံစူးရွမည္။ အက္မည္။ စကားေျပာ အနည္းငယ္ သြက္လက္မည္။ ျမန္မည္။
၂။ နာမည္အရင္းလံုး ပါပဓာတ္မျဖစ္၍ နာမည္အဖ်ားလံုး ပါပဓာတ္မ ျဖစ္လွ်င္-ဥပမာ- မတင္ရီ ၊ ကိုေရႊတင္။
အသံစူးရွမည္။ အက္မည္။ စကားေျပာ အနညး္ငယ္ သြက္လက္မည္။
၃။ နာမည္အရင္းလံုး ပါပဓာတ္မျဖစ္၍ နာမည္အဖ်ားလံုး ေသာမဓာတ္ဖို ျဖစ္လွ်င္-ဥပမာ- မတင္ၾကည္ ၊ ကိုေရႊ၀င္း။ အသံစူးရွမည္။ အသံ အက္မည္။ စကားေျပာ အနည္းငယ္ေလးမည္။
၄။ နာမည္အရင္းလံုး ပါပဓာတ္မျဖစ္၍ နာမည္အဖ်ားလံုး ေသာမဓာတ္မ ျဖစ္လွ်င္-ဥပမာ-မတင္ျမ၊ ကိုေရႊသိန္း။
အသံစူးရွမည္။ အသံ အက္မည္။ စကားေျပာေလးမည္။ ေအးမည္။

၁။ နာမည္အရင္းလံုး ေသာမဓာတ္ဖိုျဖစ္၍ နာမည္အဖ်ားလံုး ပါပဓာတ္ဖို ျဖစ္လွ်င္-ဥပမာ-မ၀င္းေအး၊ ကိုေက်ာ္စိန္။ အသံၾကည္လင္မည္။ စကားေျပာသြက္လက္မည္။ ျမန္မည္။
၂။ နာမည္အရင္းလံုး ေသာမဓာတ္ဖိုျဖစ္၍ နာမည္အဖ်ားလံုး ေသာမဓာတ္ဖို ျဖစ္လွ်င္-ဥပမာ- မလွလွ၊ ကိုေက်ာ္ခင္။ အသံၾကည္လင္မည္။ စကားေျပာ အနည္းငယ္ေလးမည္။
၃။ နာမည္အရင္းလံုး ေသာမဓာတ္ဖိုျဖစ္၍ နာမည္အဖ်ားလံုး ပါပဓာတ္မ ျဖစ္လွ်င္-ဥပမာ မခင္ေရႊ၊ ကို၀င္းတင္။
အသံၾကည္လင္မည္။ စကားေျပာ အနည္းငယ္သြက္လက္မည္။
၄။ နာမည္အရင္းလံုး ေသာမဓာတ္ဖိုျဖစ္၍ နာမည္အဖ်ားလံုး ေသာမဓာတ္မ ျဖစ္လွ်င္-ဥပမာ- မခင္သိန္း၊ ကို၀င္းေဖ။ အသံၾကည္လင္မည္။ စကားေျပာ ေလးမည္။ ေအးမည္။

၁။ နာမည္အရင္းလံုး ေသာမဓာတ္မျဖစ္၍ နာမည္အဖ်ားလံုး ပါပဓာတ္ဖို ျဖစ္လွ်င္-ဥပမာ -မသန္းစိန္၊ ကိုမ်ိဳးေအာင္။ အသံအက္မည္။ ေအးမည္။ စကားေျပာ သြက္လက္မည္။ ျမန္မည္။
၂။ နာမည္အရင္းလံုး ေသာမဓာတ္မျဖစ္၍ နာမည္အဖ်ားလံုး ေသာမဓာတ္ဖို ျဖစ္လွ်င္-ဥပမာ-မျမခင္၊ ကိုသိန္း၀င္း။ အသံေအးမည္။ အက္မည္။ စကားေျပာ ေလးမည္။
၃။ နာမည္အရင္းလံုး ေသာမဓာတ္မျဖစ္၍ နာမည္အဖ်ားလံုး ပါပဓာတ္မ ျဖစ္လွ်င္-ဥပမာ မျမတင္၊ ကိုသိန္းေရႊ။
အသံေအးမည္။ အက္မည္။ စကားေျပာ သြက္လက္မည္။ ျမန္မည္။
၄။ နာမည္အရင္းလံုး ေသာမဓာတ္မျဖစ္၍ နာမည္အဖ်ားလံုး ေသာမဓာတ္မ ျဖစ္လွ်င္-ဥပမာ - မျမသန္း၊ ကိုသန္းေဖ။ အသံေအးမည္။ အက္မည္။ စကားေျပာ ေလးမည္။

မွတ္ခ်က္။ ။ ပါပၿဂိဳဟ္ အသံရွည္လွ်င္ ဆူၿဖိဳး၍ အသံေလးျခင္း ။ အကျ္ခင္း ျဖစ္တတ္သည္။ ေသာမၿဂိဳဟ္ အသံတိုျဖစ္လွ်င္ ႀကံဳလွီ၍ အသံစူးရွျခင္း၊ သြက္လက္ျခင္း ျဖစ္တတ္သည္။

နာမည္ ၃ လံုးရွိသူမ်ားမွာ တတိယ အလံုးသည္ ပါပၿဂိဳဟ္ျဖစ္လွ်င္ စကားေျပာ သြက္လက္ျခင္း တတိယ အလံုးသည္ ေသာမၿဂိဳဟ္ျဖစ္လွ်င္ စကားေျပာေလးျခင္း၊ ေအးျခင္း ျဖစ္တတ္၏။


၁၉။ ရာသီဥတုႏွင့္ လူတို႔အမည္။
ျမန္မာျပည္တြင္ ရာသီဥတုတို႔၏ မညီမွ်မႈေၾကာင့္ ( ၁ ) အပူပိုင္းေဒသ၊ (၂) အေအးပိုင္းေဒသ၊ (၃) သမပိုင္းေဒသ ဟူ၍ ၃ ပိုင္းရွိ၏ ကမာၻႀကီးမွာ ျပန္ၾကည့္လွ်င္လည္း ၃ ပိုင္းပင္ရွိ၏။

၁။ အပူပိုင္းေဒသသည္ ေတေဇာဓာတ္ ၊ ၀ါေယာဓာတ္ အားေကာင္း၏။
၂။ အေအးပိုင္းေဒသသည္ ပထ၀ီဓာတ္၊ အာေပါဓာတ္မ်ား အားေကာင္း၏။
၃။ သမပိုင္းေဒသသည္ ဓာတ္ (၄) ပါးညီမွ်၏။

၁။ အပူပိုင္းေဒသ၌ ေပါက္ေရာက္ေသာ သစ္ပင္တို႔သည္ အခြံပါးေသာ သစ္ပင္၊ အရြက္ပါးေသာ သစ္ပင္၊ လက္ျခားေသာသစ္ပင္၊ ဆူးေပါက္ေသာ သစ္ပင္ စေသာ ေတေဇာဓာတ္ ကိန္းေသာ သစ္ပင္မ်ားသာ မ်ားမ်ား ေပါက္ေရာက္ကုန္၏။
၂။ အေအးပိုင္းေဒသ၌ ေပါက္ေရာက္ေသာ သစ္ပင္တို႔သည္ အခြံထူေသာ သစ္ပင္။ အရြက္ဖားေသာ သစ္ပင္၊ အရည္မ်ားေသာ သစ္ပင္ စေသာ ပထ၀ီဓာတ္ အာေပါဓာတ္ ကိန္းေသာ သစ္ပင္မ်ားသာ မ်ားမ်ားေပါက္ေရာက္ကုန္၏။
၃။ သမပိုင္းေဒသ၌ ေပါက္ေရာက္ေသာ သစ္ပင္တို႔သည္ ဓာတ္ေလးပါး မွ်တမႈေၾကာင့္ ခ်ဳံပိတ္ေပါင္းမ်ား၍ ပင္စည္မညီညြတ္ ျခင္း၊ ပင္လက္ပင္ပ်ိဳမ်ားျခင္း၊ ၀န္း၀ိုင္းေသာ သစ္ပင္မ်ားသာ မ်ားမ်ား ေပါက္ေရာက္ကုန္၏။
ရာသီဥတုကို လိုက္၍ သစ္ပင္မ်ားသည္ပင္လွ်င္ ဓာတ္၏သေဘာကို လိုက္၏။ ပင္စည္ပင္မကို ၾကည့္လွ်င္ ဓာတ္တို႔၏ ဦးေဆာင္ေၾကာင္းသိသာေပ၏။ ထိုနည္းတူစြာ လူမ်ားမွာလည္း အမည္ပညတ္ ကိုလိုက္၍ ႀကံဳလွီျခင္း၊ ဆူၿဖိဳးျခင္း၊ အသံစူးရွျခင္း၊ သြက္လက္ျခင္း၊ ေလးျခင္း ျဖစ္ေပၚလာရေပ၏။ ဤေနရာ၌ သတၱေလာကကို ၾသကာသ ေလာကက အုပ္ခ်ဳပ္လႊမ္းမိုး ထားေၾကာင္း သိသာ၏။

၂၀။ စာေျခာက္တန္းကုိ သိေစလို
စာေျခာက္တန္းသည္ ေဗဒင္ပညာ၊ ေဆးပညာ၊ အင္းပညာ၊ ဓာတ္ပညာ စေသာ ေလာကီပညာမ်ားမွာ စာေျခာက္တန္း မရိွလွ်င္ မသိလွ်င္ မျဖစ္သေလာက္ အေရးႀကီးလွ၏။ သို႔ေသာ ေလာကီပညာ မ်ားသည္ ေဒသနာကို အစဥ္မွီးရ၏။ ျမတ္စြာဘုရားသည္ သစၥာေလးပါး တရားေတာ္ကို အဓိက ထား၍ ေဟာၾကားေတာ္မူ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ မိတ္ ၂ မ်ိဳး၊ ရန္ ၂ မ်ိဳး၊ ဓာတ္ ၂ မ်ိဳး ေပါင္း စာေျခာက္ တန္းႏွင့္ ေလာကီပညာ ကံုလံုမည္ မဟုတ္ေပ။ မိတ္ ၂ မ်ိဳး ၊ ရန္ ၂ မ်ဳိး၊ ဓာတ္ ၂ မ်ိဳး၊ ဥဒါသိန္ ၃ မ်ိဳး ေပါင္းလွ်င္ ၉ မ်ဳိးမွသာ ေလာကီပညာ ျပည့္စံုလံုေလာက္ ႏို္င္ေပမည္။

၁။ အျပင္မိတ္သည္ အျပင္မွာ ကူညီျခင္း၊ ခ်စ္ခင္ေပါင္းသင္းျခင္း၊ အက်ဳိးျပဳျခင္း၊ သေဘာမ်ဳိးျဖစ္၏။
၂။ အတြင္းမိတ္သည္ အိမ္တြင္းမွာ သာသာေပ်ာ္ရႊင္ျခင္း၊ ခ်စ္ခင္ေပါင္းသင္းျခင္း၊ အက်ဳိးျပဳျခင္း၊ သေဘာ မ်ဳိးျဖစ္၏။
၃။ အျပင္ရန္သည္ အျပင္မွာ မုန္းတီးျခင္း၊ ရန္ေပၚျခင္း၊ ဆံုးရံႈးနစ္နာျခင္း သေဘာမ်ဳိးျဖစ္၏။
၄။ အတြင္းရန္သည္ အိမ္တြင္းမွာ မုန္းတီးျခင္း၊ ရန္ေပၚျခင္း၊ အက်ဳိး ပ်က္ျပားျခင္း သေဘာမ်ဳိးျဖစ္၏။
၅။ ဓာတ္မိတ္သည္ က်န္းမာ ရႊင္လန္းျခင္း၊ ဘုန္းတန္ခိုးၾကီးျခင္း၊ လာဘ္ေပါမ်ားျခင္း သေဘာမ်ဳိးျဖစ္၏။
၆။ ဓာတ္ရန္သည္ က်န္းမာေရး ပ်က္ျပားျခင္း၊ အရွိန္ အေစာ္မဲ့ျခင္း၊ လာဘ္ပိတ္ျခင္း သေဘာမ်ိဳးျဖစ္၏။
၇။ ပါပ အညမညဥဒါသိန္သည္ လႈပ္ရွာမႈမ်ားျခင္း၊ အႀကိမ္ႀကိမ္ ျပဳလုပ္ရျခင္း၊ မေမွ်ာ္လင့္ဘဲေအာင္ျမင္ျခင္း၊ သေဘာမ်ဳိးျဖစ္၏။
၈။ ေသာမ အညမညဥဒါသိန္သည္ အႀကိမ္ႀကိမ္ ျပဳလုပ္ရျခင္း၊ အစစ ၀ါသနာပါျခင္း၊ အလိုလိုေအာင္ျမင္ျခင္း သေဘာမ်ဳိး
ျဖစ္၏။
၉။ ပဋိပကၡဥဒါသိန္သည္ အတိုက္အခံ ၀ါသနာပါျခင္း၊ စိတ္ဆုတ္နစ္ျခင္း၊ ေအာင္ျမင္မႈနည္းျခင္း သေဘာမ်ဳိးျဖစ္၏။

၂၁။ လကၤာ ၉ သြယ္မွတ္သားဖြယ္

၁။ ေအာင္ပ ကုလား ေဆြသား ေတာ္ရင္း အျပင္မိတ္
၁ ၅ ၂ ၄ ၃ ၆ ၇ ၈

၂။ ဥႆာ စိန္ပန္း ဒါန္းလွ ကိုရွာ အတြင္းမိတ္
၁ ၆ ၃ ၅ ၇ ၄ ၂ ၈

၃။ ဦညိဳ ေခမာ သုတ ေ၀ရီ အျပင္ရန္
၁ ၃ ၂ ၅ ၆ ၇ ၄ ၈

၄။ ဓမၼာ ေသာက အင္း၀ ရာဇာ အတြင္းရန္
၇ ၅ ၆ ၂ ၁ ၄ ၈ ၃

၅။ အေႏၱာ စေရ ဂေဗၻ ၀ံသ ဓာတ္္မိတ္
၁ ၇ ၃ ၈ ၂ ၅ ၄ ၆

၆။ ဦးေ၀ စံကူး ေရကူး ေတာသူ ဓာတ္ရန္
၁ ၄ ၃ ၂ ၈ ၅ ၇ ၆

၇။ တိန္ညိဳ ထေနာင္း ဥၾသ စီစီ ဇီးေတာင္ ငါးမ်ဳိး ပါပ အညမည
၇ ၃ ၇ ၇ ၁ ၁ ၃ ၃ ၃ ၇ ဥဒါသိန္

၈။ ကိုၾကီး ေရႊ၀င္း လိပ္ျပာ ျမင္းေမွ်ာ္
၂ ၂ ၄ ၄ ၄ ၅ ၅ ၅

ပတ္သာ ျမစ္ေရ သိန္းသန္း ေသာင္ေျမ ဤရွစ္ေထြ မွတ္ေလ ေသာမ
အညမည ဥဒါသိန္

၉။ ေအာင္ေက်ာ္ ႀကီးေအာင္ တိုးေက်ာ္
၁ ၂ ၂ ၁ ၇ ၂

ေခါင္းတက္ ဇီးေရႊ လွစံ
၂ ၇ ၃ ၄ ၄ ၃ ေျခာက္မ်ဳိးမွန္ ဧကန္ ပဋိပကၡဥဒါသိန္

ဤ ၉ မ်ိဳးေသာ လကၤာကို အရက်က္မွတ္၍ လူတို႔၏ နာမည္ကို နံေကာက္ပါ၊ ဂဏန္းအစဥ္၇ေသာအခါ အျပင္မိတ္ ျဖစ္သည္။ အတြင္းမိတ္ျဖစ္သည္။ အျပင္ရန္ျဖစ္သည္ စသည္ျဖင့္ နာမည္တိုင္းကို မိတ္ရန္ဓာတ္ ဥဒါသိန္ျဖင့္ ေ၀ဖန္ပိုင္းျခား ႏိုင္ေအာင္ ေလ့လာပါက နာမကၡရဆန္း နာမည္ အေဟာက်မ္းႀကီး၌ လြယ္ကူစြာ ေအာင္ျမင္ႏိုင္ပါသည္။

မွတ္ခ်က္၊ ။ နာမည္တစ္လံုးတည္း ရွိသူမ်ားကို နံေကာက္ပါလွ်င္ ဂဏန္းတစ္လံုးတည္း ရေသာေၾကာင့္ ဥဒါသိန္ဟု မွတ္ပါ။ ဓာတ္ဥဒါသိန္တို႔သည္ တစ္လံုး တစ္လံုးေသာ ဂဏန္းသည္ပင္လွ်င္ (၀ါ) တစ္လံုး တစ္လံုးေသာ ၿဂိဳဟ္သည္ပင္ ဓာတ္မည္၏။ ဥဒါသိန္ျဖစ္၏။ မိတ္ရန္တို႔မွာ ခ်စ္ျခင္း၊ မုန္းျခင္း မည္သည္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္တည္းခ်စ္၍ မုန္း၍ မရသကဲ့သို႔ ဂဏန္း ၂ လံုးေပါင္းမွ ( ၀ါ ) ၿဂိဳဟ္ ၂ လံုးေပါင္းမွ မိတ္မည္၏။ ရန္မည္၏ဟု မွတ္ပါ။


၂၂။ စာေျခာက္တန္းကို တစ္နည္းဆို

၁။ ပေအာင္ လားကု သားေဆြ ရင္းေတာ္ အတြင္းရန္တု
၅ ၁ ၄ ၂ ၆ ၃ ၈ ၇

၂။ သာဥ ဘန္းစိန္ လွဒါန္း ရွာကို အျပင္ရန္တု
၆ ၁ ၅ ၃ ၄ ၇ ၈ ၂

၃။ ညိဳဦး မာေခ တသု ရီေ၀ အတြင္းမိတ္တု
၃ ၁ ၅ ၂ ၇ ၆ ၈ ၄

၄။ မၼာဓ ကေသာ ၀အင္း ဇာရာ အျပင္မိတ္တု
၅ ၇ ၂ ၆ ၄ ၁ ၃ ၈

၅။ ေႏၱာအံ ေရစ ေဗၻဂဗ္ ေသ၀ံ ဓာတ္ရန္တု
၇ ၁ ၈ ၃ ၅ ၂ ၆ ၄

၆။ ေ၀ဦး ကူးစံ ဘူးေရ သူေတာ ဓာတ္မိတ္တု
၄ ၁ ၂ ၃ ၅ ၈ ၆ ၇

ဤသတၱေလကႀကီး၌ ခ်စ္ျခင္း၊ မုန္းျခင္း၊ ေမာက္ၾကြား ထက္ျမက္ျခင္း၊ ဆုတ္နစ္ပ်က္ျပားျခင္း၊ မခ်စ္မမုန္း ဥေပကၡာျပဳျခင္း သေဘာမ်ိဳး ရွိၾကသည့္ အတိုင္း ေရွးပညာရွိ က၀ိအေမာ္ ဆရာေတာ္မ်ားက ဤသည္ကို ေထာက္ရႈ၍ မိတ္ရန္ ဓာတ္ ဥဒါသိန္ဟု ဂဏန္းတို႔၏ တြဲစပ္ပံုကို ၉ ပံု ၉ နည္းအာျဖင့္ ထင္ရွားေအာင္ ျပေပ၏။

မိတ္သည္ အျပင္မိတ္ အတြင္းမိတ္အားျဖင့္ ၂ မ်ိဳး ၊ တစ္နည္း မိတ္စစ္ မိတ္တုအားျဖင့္ ၂ မ်ိဳးရွိ၏
ရန္သည္ အျပင္ရန္၊ အတြင္းရန္အားျဖင့္ ၂ မ်ဳိး၊တစ္နည္း ရန္စစ္၊ ရန္တု အားျဖင့္ ၂ မ်ိဳးရွိ၏။
ဓာတ္သည္ ဓာတ္မိတ္ ဓာတ္ရန္အားျဖင့္ ၂ မ်ိဳး ၊တစ္နည္း ဓာတ္မိတ္တု ဓာတ္ရန္တု အားျဖင့္ ၂ မ်ိဳးရွိ၏။
ဥဒါသိန္သည္ ပါပအညမညဥဒါသိန္၊ ေသာမ အညမည ဥဒါသိန္ ပဋိပကၡဥဒါသိန္အားျဖင့္ ၃ မ်ိဳးရွိ၏။ ေပါင္းလွ်င္ ၉ မ်ိဳးျဖစ္၏ ဂဏန္း ၉ လံုးရွိေသာေၾကာင့္ ၉ ပံု ပံုမွ ကုန္စင္သည္ဟု မွတ္ပါ။

ခ်စ္ေသာ သေဘာမွာလည္း
အိမ္အတြင္းမွာ ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွအျဖစ္ ခ်စ္ေသာသေဘာ၊ ဇနိးေမာင္ႏွံအျဖစ္ ခ်စ္ေသာ သေဘာဟူ၍ ၂ မ်ဳိးရွိ၏။ တစ္အိမ္အတြင္းမွာ အတူေနထိုင္ေပါင္းသင္းခ်စ္ခင္သည္ကို အတြင္းမိတ္ဟုေခၚ၏
အိမ္အတြင္း၌ အဆင္အေျပ သေဘာခ်င္းမတိုက္ဆိုင္၍ ရန္ေပၚခဲြခြာ ၾကေသာအခါ အတြင္းမိတ္မွ ေဖာက္ျပန္လာေသာ ရန္ျဖစ္လာ၏။ ဤရန္ကို အျပင္ရန္ဟု မွတ္ပါ။ အျပင္၌ စီးပါြးေရး အရေသာ္လည္းေကာင္း၊ လူမႈေရးအရေသာ္လည္းေကာင္း အတြင္းအျပင္ တိုင္ပင္၍ ခ်စ္ခင္ေပါင္းသင္းၾကေသာ မိတ္ေဆြမ်ားကို အျပင္မိတ္ ဟု ေခၚ၏။ စီးပြားေရး အဆင္မေျပ၍ သေဘာခ်င္း မတိုက္ဆိုင္ၿပီး ရန္ေပၚ ခြဲခြာၾကေသာအခါ အျပင္မိတ္မွ ေဖာက္ျပန္လာေသာ ရန္ျဖစ္လာ၏။ ဤရန္ကို အတြင္းရန္တုဟု မွတ္ပါ။ ဤကဲ့သုိ႔ အျခင္းအရာအားျဖင့္ မိတ္မွ ေဖာက္ျပန္လာသည္ကို ရန္တုဟု မွတ္ပါ။

ရန္မွ ေဖာ္ျပန္လာသည္ကို မိတ္တု
ဓာတ္မိတ္မွ ေဖာက္ျပန္လာသည္ကို ဓာတ္ရန္တု
ဓာတ္ရန္မွ ေဖာက္ျပန္လာသည္ကို ဓာတ္မိတ္တုဟု မွတ္ယူပါေလ။
ျပင္မိတ္ပ်က္လွ်င္ တြင္းရန္ျမင္ တြင္းမိတ္ပ်က္လွ်င္ ျပင္ရနျမင္
ျပင္ရန္ပ်က္လွ်င္ တြင္းမိတ္ျမင္ တြင္းရန္ပ်က္လွ်င္ ျပင္မိတ္ျမင္
ဓာတ္မိတ္ပ်က္လွ်င္ ဓတ္ရန္ျမင္ဓာတ္ရန္ပ်က္လွ်င္ ဓာတ္မိတ္ျမင္
ဥဒါသိန္ဟူသည္ မိတ္ရန္ ဓာတ္၃ မ်ိဳးမွလြတ္သည္ကို ဥဒါသိန္ဟုေခၚ၏။
၁။ ပါပၿဂိဳဟ္အခ်င္းခ်င္း တြဲစပ္ထားသည္ကို ပါပ အညမည ဥဒါသိန္ဟု မွတ္ပါ။
၂။ ေသာမၿဂိဳဟ္ အခ်င္းခ်င္း တြဲစပ္ထားသည္ကို ေသာမ အညမညဥဒါသိန္ဟု မွတ္ပါ။
၃။ ပါပ ေသာမ တြဲစပ္ထားသည္ကို ပဋိပကၡဥဒါသိန္ဟု မွတ္ပါ။

အထက္ေဖာ္ျပပါ ဂဏန္းတို႔၏ တြဲစပ္ပံုနည္း ၉ မ်ိဳးကို အမည္နွင့္တကြေ က်ေက်ပြန္ပြန္ ရေအာင္ ေလ့က်င့္ပါ က ေဗဒင္ပညာ၊ ေဆးပညာ၊ ဓာတ္ပညာ၊ အင္းပညာ စေသာ ေလာကီပညာမ်ား၌ လြယ္ကူစြာ ေအာင္ျမင္ႏိုင္ပါသည္။

၂၃။ အညမည ပဋိပကၡ သိအပ္လွ

၁။ အညမညသည္ အတူတကြျဖစ္ေသာသေဘာ၊ အခ်င္းခ်င္း အက်ိဳးျပဳေသာ သေဘာမ်ဳိးျဖစ္၏။
၂။ ပဋိပကၡသည္ အတူတကြ မျဖစ္ႏိုင္ေသာ သေဘာ၊ အက်ဳိးပ်က္ျပားေသာ သေဘာမ်ဳိးျဖစ္၏။

ၿဂိဳဟ္တို႔ကို အညမညႏွင့္ ပဋိပကၡယူပံု

(က) ေသာမၿဂိဳဟ္ႏွင့္ ေသာမၿဂိဳဟ္ ခ်င္း အညမည
(ခ) ပါပၿဂိဳဟ္ႏွင့္ ပါပၿဂိဳဟ္ခ်င္း အညမည
(ဂ) ေသာမၿဂိဳဟ္ႏွင့္ ပါပၿဂိဳဟ္ခ်င္း ပဋိပကၡ
(ဃ) ပါပၿဂိဳဟ္ႏွင့္ ေသာမၿဂိဳဟ္ခ်င္း ပဋိပကၡ

မိတ္ ရန္ ဓာတ္ ဥဒါသိန္တို႔တြင္
ဓာတ္မိတ္ႏွင့္ ဥဒါသိန္ ၃ မ်ိဳးမွာ အညမညႏွင့္ ပဋိပကၡတြဲၿပီး ျဖစ္၍ အျပင္မိတ္၊ အတြင္းမိတ္၊ အျပင္ရန္၊ အတြင္းရန္၊ ဓာတ္ရန္မ်ားႏွင့္ အျပင္မိတ္တု၊ အတြင္းမိတ္တု၊ အျပင္ရန္တု၊ အတြင္းရန္တု၊ ဓာတ္မိတ္တု မ်ားကို အညမည၊ ပဋိပကၡ ခြဲၾကည့္ပါ။ အျပင္မိတ္ အတြင္းမိတ္ ၊ အျပင္မိတ္တု၊ အတြင္းမိတ္တု ဓာတ္မိတ္တု တို႔တြင္-

၁။ ပါပၿဂိဳဟ္ႏွင္ ့ပါပၿဂိဳဟ္ခ်င္း၊ ေသာမၿဂိဳဟ္ႏွင့္ ေသာမၿဂိဳဟ္ခ်င္း တြဲစပ္ထားေသာ မိတ္မ်ားသည္ အညမည မည္ကုန္၏။
၂။ ေသာမၿဂိဳဟ္ႏွင့္ ပါပၿဂိဳဟ္ခ်င္း၊ ပါပၿဂိဳဟ္ႏွင့္ ေသာမၿဂိဳဟ္ခ်င္း တြဲစပ္ထားေသာ မိတ္မ်ားသည္ ပဋိပကၡ မည္ကုန္၏။

အျပင္ရန္၊ အတြင္းရန္၊ အျပင္ရန္တု၊ အတြင္းရန္တုမ်ားတြင္ -

၁။ ပါပၿဂိဳဟ္ႏွင့္ ပါပၿဂိဳဟ္ခ်င္း၊ ေသာမၿဂိဳဟ္ႏွင့္ ေသာမၿဂိဳဟ္ခ်င္း တြဲစပ္ထားေသာ ရန္မ်ားသည္ အညမညရန္ မည္ကုန္၏။
၂။ ေသာမၿဂိဳဟ္ႏွင့္ ပါပၿဂိဳဟ္ခ်င္း၊ ပါပၿဂိဳဟ္ႏွင့္ ေသာမၿဂိဳဟ္ခ်င္း တြဲစပ္ထားေသာ ရန္မ်ားသည္ ပဋိပကၡရန္ မည္ကုန္၏။

ဤကဲ့သုိ႔ မိတ္မ်ားတြင္ အညမညမိတ္၊ ပဋိပကၡမိတ္ဟူ၍ ၂ မ်ိဳးရွိ၏။ ရန္မ်ားတြင္လည္း အညမညရန္၊ ပဋိပကၡ၇န္ဟူ၍ ၂ မ်ိဳးရွိေၾကာင္း သိအပ္ေပသည္။

၂၄။ မိတ္ရန္ ဓာတ္ ဥဒါသိန္တို႔ကို ဣ႒ အနိ႒ခြဲပံု

၁။ ေသာမၿဂိဳဟ္မ်ားသည္ ဣ႒မည္၏။ ပါပၿဂိဳဟ္မ်ားသည္ အနိ႒မည္၏။
၂။ အျပင္မိတ္မ်ားသည္ ဣ႒မည္၏၊ အျပင္ရန္မ်ားသည္ အနိ႒မည္၏။
၃။ အတြင္းမိတ္မ်ားသည္ ဣ႒မည္၏ ၊ အတြင္းရန္မ်ားသည္ အနိ႒မည္၏။
၄။ အျပင္မိတ္တုမ်ားသည္ ဣ႒မည္၏ ၊ အျပင္ရန္တုမ်ားသည္ အနိ႒မည္၏။
၅။ အတြင္း မိတ္တုမ်ားသည္ ဣ႒မည္၏ ၊ အတြင္းရန္တုမ်ားသည္ အနိ႒မည္၏။
၆။ ဓာတ္မိတ္တုမ်ားသည္ ဣ႒မည္၏ ၊ ဓာတ္ရန္တုမ်ားသည္ အနိ႒မည္၏။
၇။ ေသာမ အညမည ဥဒါသိန္မ်ားသည္ ဣ႒မည္၏။ ပါပ အညမည ဥဒါသိန္မ်ားသည္ အနိ႒မည္၏။ ပဋိပကၡဥဒါသိန္မ်ားသည္ အနိ႒မည္၏။

ေသာမဓာတ္မိတ္မ်ားသည္ ဣ႒မည္၏။ ပါပဓာတ္မိတ္မ်ားသည္ အနိ႒မည္၏ ၊ အညမညသေဘာသည္ ဣ႒မည္၏။ ပဋိပကၡသေဘာသည္ အနိ႒မည္၏။ အမ်ိဳးသားမ်ားသည္ ဣ႒မည္၏။ ၊အမ်ိဳးသမီးမ်ားသသည္ အနိ႒မည္၏။ အပ်ိဳလူပိ်ဳသည္ ဣ႒မည္၏။ လူအိုအအိုမ်ားသည္ အနိ႒မည္၏။

ဣ႒ သည္ ဣ႒၌ အက်ိဳးျဖစ္ေစ၏။
အနိ႒သည္ အနိ႒၌ အက်ဳိးျဖစ္ေစ၏။
ဣ႒သည္ အနိ႒ ၌ အက်ိဳးပ်က္ေစ၏။
အနိ႒သည္ ဣ႒၌ အက်ိဳးပ်က္ေစ၏။

ခ်ဲ႕ဦးအံ့
အိမ္တစ္အိမ္ ဣ႒ ႏွင္ ့အနိ႒ ခြဲမည္ဆိုလွ်င္ -
အိမ္ေရွ႕သည္ ဣ႒ ျဖစ္၍ အိမ္ေနာက္ေဖးသည္ အနိ႒ ျဖစ္၏။
အိမ္ေခါင္းရင္းသည္ ဣ႒ ျဖစ္၍ အိမ္ေျခရင္းသည္ အနိ႒ျဖစ္၏။
အိမ္အမိုးသည္ ဣ႒ ျဖစ္၍ အိမ္အခင္းသည္ အနိ႒ ျဖစ္၏။

လူတစ္ေယာက္ကို ဣ႒ ႏွင္ ့အနိ႒ ခြဲမည္ဆုိပါလွ်င္ ခ်က္မွအထက္ပိုင္း ကို ဣ႒ ယူ၍ ခ်က္မွေအာက္ပိုင္းကို အနိ႒ ယူရမည္ျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဦးေခါင္းသည္ ဣ႒၊ ဦးထုပ္သည္ ဣ႒၊ ေျခဖ၀ါးသည္ အနိ႒ ၊ ဖိနပ္သည္ အနိ႒ ျဖစ္၏။

၁။ ဦးထုပ္ကို ဣ႒ျဖစ္ေသာ ဦးေခါင္းမွာေဆာင္းလွ်င အပူအေအးကို ကာကြယ္၍ အက်ိဳးရွိ၏။
၂။ ဦးထုပ္ကို အနိ႒ျဖစ္ေသာ ေျခဖ၀ါး၌ စီးနင္းလွ်င္ အက်ဳိးပ်က္ျပား၏။
၃။ ဖိနပ္ကို အနိ႒ျဖစ္ေသာ ေျခဖ၀ါးမွာ စီးနင္းလွ်င္ ဆူးေျငာင့္ခလုတ္ကို ကာကြယ္၍ အက်ိဳးရွိ၏။
၄။ ဖိနပ္ကို ဣ႒ျဖစ္ေသာ ဦးေခါင္းမွာ ေဆာင္းလွ်င္ အက်ဳိးပ်က္ျပား၏

အိမ္တစ္အိမ္မွာ ပ်ားစြဲလွ်င္လည္း နည္းတူမွတ္၇မည္။
ပ်ားသည္ အနိ႒ျဖစ္၍ လူသည္ ဣ႒ျဖစ္၏။ အိမ္မိုးမွာ ပ်ားစြဲလွ်င္ အက်ိဳးပ်က္ျပား၍ အိိမ္အခင္းမွာ ပ်ားစြဲလွ်င္ အက်ိဳးျဖစ္ေစ၏။

၁။ အိမ္ေရွ႕သည္ ဧည့္ေကာင္းမိတ္ေကာင္းႏွင့္ သက္ဆိုင္၏။
၂။ အိမ္ေခါင္းရင္းသည္ အိမ္ေထာင္ဦးစီးနွင့္ သက္ဆိုင္၏
၃။ အိမ္ေနာက္ေဖးသည္ အိမ္ရွင္မႏွင့္ သက္ဆိုင္၏။
၄။ အိမ္ေျခရင္းသည္ သားသမီး ေက်းကၽြန္ႏွင့္ သက္ဆိုင္၏။


၂၅။ မိတ္ရန္သေဘာ ေတြ႕တိုင္းေဟာ

နာမည္တိုင္းကို နံေကာက္ပါ။ ဂဏန္းအစဥ္ ရေသာအခါ မိတ္ျဖစ္သည္။ ရန္ျဖစ္သည္၊ ဓာတ္ျဖစ္သည္။ ဥဒါသိန္ျဖစ္သည္ကို ၾကည့္ၿပီး အေဟာထုတ္ပါ။

ဥပမာ -
ေအာင္မင္းကို နံေကာက္ပါလွ်င္ ၁ ၅ ရ၏။ မိတ္စစ္ အမည္မ်ိဳးျဖစ္၏။
ဆန္းေအာင္ကို နံေကာက္ပါလွ်င္ ၃ ၁ ရ၏။ မိတ္တု အမည္မ်ဳိးျဖစ္၏။
တင္ေမာင္ကို နံေကာက္ပါလွ်င္ ၇ ၅ ရ၏ ။ ရန္စစ္ အမည္မ်ိဳးျဖစ္၏
မင္းစိန္ကို နံေကာက္ပါလွ်င္ ၅ ၃ ရ၏ ။ ရန္တု အမည္မ်ိဳးျဖစ္၏ ။
ေအာင္တင္ကို နံေကာက္ပါလွ်င္ ၁ ၇ ရ၏ ။ ဓာတ္မိတ္စစ္ အမည္မ်ိဳးျဖစ္၏
လွေအာင္ကို နံေကာက္ပါလွ်င္ ၄ ၁ ရ၏ ။ ဓာတ္ မိတ္တု အမည္မ်ိဳးျဖစ္၏
စိန္ၾကည္ကို နံေကာက္ပါလွ်င္ ၃ ၂ ရ၏ ။ ဓာတ္ ရန္စစ္ အမည္မ်ိဳးျဖစ္၏
တင္ေအာင္ကို နံေကာက္ပါလွ်င္ ၇ ၁ ရ၏။ ဓာတ္ ရန္တု အမည္မ်ိဳးျဖစ္၏
တင္တင္ကို နံေကာက္ပါလွ်င္ ၇ ၇ ရ၏ ။ ပါပ ဥဒါသိန္ အမည္ျဖစ္၏။
သိန္းဟန္ကို နံေကာက္ပါလွ်င္ ၆ ၆ ရ၏ ေသာမ အညမည ဥဒါသိန္ အမည္မ်ဳိးျဖစ္၏။
ေအာင္ၾကည္ကို နံေကာက္ပါလွ်င္ ၁ ၂ ရ၏ ။ ပဋိပကၡ ဥဒါသိန္ အမည္မ်ဳိးျဖစ္၏။


၁။ မိတ္အမည္မ်ိဳးသည္ အေပါင္းအေဖာ္ကို ခင္တြယ္ျခင္း၊ လူမ်ားစုကို ႏွစ္သက္ျခင္း၊ သနားၾကင္နာတတ္ျခင္း၊ အားနာမႈမ်ားျခင္း၊ စကားရွည္ရွည္ ေျပာတတ္ျခင္း၊ ကုန္သည္အလုပ္မ်ိဳးကို ၀ါသနာပါတတ္ျခင္း သေဘာရွိ၏။
၂။ ရန္အမည္မ်ိဳးသည္ အေပါင္းအေဖာ္ကို မခင္တြယ္ျခင္း၊ တစ္ကုိယ္ေကာင္းဆန္ျခင္း၊ အေျပာအဆို တိုေတာင္းျခင္း၊ လႈပ္ရွားေသာ အလုပ္မ်ဳိးကို ၀ါသနာပါတတ္ျခင္း သေဘာရွိ၏
၃။ ဓာတ္အမည္မ်ိဳးသည္ မိမိကိုယ္ကို အားကိုးျခင္း၊ အရာရာမွာ ၾသဇာေပးတတ္ျခင္း၊ အေျပာအဆို ေကာင္းျခင္း၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအလုပ္၊ ဆရာအလုပ္မ်ိဳးကို ၀ါသနာ ပါတတ္ျခင္း သေဘာရွိ၏။
၄။ ဥဒါသိန္အမည္မ်ိဳးသည္ အသြားအလာမ်ားျခင္း၊ က်ပန္းလုပ္တတ္ျခင္း၊ ၀ီရိယနည္းပါးျခင္း ၊ အရာရာမွာ စပ္စုတတ္ျခင္း၊ အစစ ၀ါသနာ ပါတတ္ျခင္း သေဘာရွိ၏။ ဤသည္ကား မိတ္မ်ိဳး ရန္မ်ိဳး ဓာတ္မ်ိဳး ဥဒါသိန္မိ်ဳးကိုသာ ေဖာ္ျပျခင္းျဖစ္သည္။

ခ်ဲ႕ဦးအ့ံ။

မိတ္စစ္ မိတ္တုမ်ားတြင္ -
၁။ မိတ္မ်ားသည္ ဣ႒ာရံု ကို ႏွစ္သက္၍ အညမညသည္ ဣ႒ာသေဘာ ရွိေသာေၾကာင့္ အညမည မိတ္မ်ားသည္ ခ်စ္ခင္ျမတ္နို္းျခင္း၊ သနားၾကင္နာျခင္း၊ စည္းရိုးေရးအားေ ကာင္းျခင္း၊ ေက်ာ္ေစာ ထင္ရွား ျခင္း ကို ျဖစ္ေစ၏။
၂။ မိတ္မ်ားသည္ ဣ႒ာရံု ကို ႏွစ္သက္၍ ပဋိပကၡသည္ အနိ႒သေဘာရွိေသာေၾကာင့္ ပဋိပကၡမိတ္မ်ားသည္ ခ်စ္ခင္ ၾကင္နာျခင္း၊ လူမ်ားစုကို ႏွစ္သက္ျခင္း၊ အားနာမႈမ်ားျခင္း သေဘာရွိ၏။
၃။ ရန္မ်ားသည္ အနိ႒ာရံုကို ႏွစ္သက္၍ ပဋိပကၡသည္ အနိ႒သေဘာရွိေသာေၾကာင့္ ပဋိပကၡရန္မ်ားသည္ ရန္ေပၚပ်က္ျပားျခင္း၊ တစ္ကုိယ္ေကာင္းဆန္ျခင္း၊ တစ္ဇြတ္ထိုး လုပ္တတျ္ခင္း ၊ အက်ဳိးပ်က္ျခင္း သေဘာရွိ၏။
၄။ ရန္မ်ားသည္ အနိ႒ာရံုကို ႏွစ္သက္၍ အညမညသည္ ဣ႒ာသေဘာ ရွိေသာေၾကာင့္ အညမညရန္မ်ားသည္ ခဏခဏ ရန္ေပၚတတ္ျခင္း၊ အတိုက္အခံ ၀ါသနာပါတတ္ျခင္း၊ေအာင္ျမင္မႈနည္းျခင္း သေဘာရွိ၏။
၅။ ပါပဓာတ္မ်ားသည္ အနိ႒ာရံုကိုႏွစ္သက္၍ အမ်ိဳးသမီးမ်ားသည္ အနိ႒သေဘာ ရွိေသာေၾကာင့္ ပါပ ဓာတ္မ်ားသည္ အမ်ိဳးသမီး၌ က်န္းမ်ာရႊင္လန္းျခင္း၊ စည္းရံုးေရး အားေကာင္းျခင္း ၊ ေက်ာ္ေစာ ထင္ရွားျခင္း၊ ေအာင္ျမင္မႈမ်ားေစျခင္း သေဘာရွိ၏။
၆။ ပါပဓာတ္္္္မ်ားသည္ အနိ႒ာရံုကို ႏွစ္သက္၍ အမ်ဳိးသားမ်ားသည္ ဣ႒ာသေဘာ ရွိေသာေၾကာင့္ ပါပဓာတ္မ်ားသည္ အမ်ိဳးသား၌ က်န္းမာရႊင္လန္းျခင္း၊ ေအာင္ျမင္မႈနည္းပါးျခင္း၊ ေအးေဆးစြာ ေနလိုျခင္း သေဘာရွိ၏။
၇။ ေသာမဓာတ္မ်ားသည္ ဣ႒ာရံုကို နွစ္သက္၍ အမ်ိဳးသားမ်ားသည ဣ႒ာသေဘာ ရွိေသာေၾကာင့္ ေသာမဓာတ္မ်ားသည္ အမ်ိဳးသား၌ က်န္းမ်ာ ရႊင္လန္းျခင္း၊ စညး္ရံုးေရး အားေကာင္းျခင္း၊ ေက်ာ္ေဇာထင္ရွားျခင္း၊ ေအာင္ျမင္မႈမ်ားျခင္းကို ျဖစ္ေစ၏။
၈။ ေသာမဓာတ္မ်ားသည္ ဣ႒ာရံုကို ႏွစ္သက္၍ အမ်ဳိးသမီးမ်ားသည္ အနိ႒ သေဘာရွိေသာေ ၾကာင့္ ေသာမဓာတ္မ်ားသည္ အမ်ိဳးသမီး၌ က်န္းမာ ရႊင္လန္းျခင္း၊ ေအာင္ျမင္မႈ နည္းျခင္း ၊ ေအးေဆးစြာ ေနလိုျခင္း သေဘာရွိ၏။
၉။ ပါပအညမည ဥဒါသိန္မ်ားသည္ အနိ႒ာရံုကို ႏွစ္သက္၍ အမ်ိဳးသမီးမ်ားသည္ အနိ႒သေဘာ ရွိေသာေၾကာင့္ ပါပ အညမည ဥဒါသိန္မ်ားသည္ အမ်ိဳသမီး၌ စည္းရံုးေရး အားေကာင္းျခ င္း၊ ေအာင္ျမင္မႈ မ်ားျခင္း၊ ေက်ာ္ေဇာျခင္းကို ျဖစ္ေစ၏။
၁၀။ ပါပ အညမည ဥဒါသိန္မ်ားသည္ အနိ႒ာရံုကို ႏွစ္သက္၍ အမ်ိဳးသားမ်ားသည္ ဣ႒ သေဘာရွိေသာေၾကာင့္ ပါပ အညမညဥဒသိန္မ်ားသည္ အမ်ိဳးသား၌ အႀကိမ္ႀကိမ္ ေဆာင္ရြက္မွ ေအာင္ျမင္ျခင္း၊ လႈပ္ရွားမႈမ်ားျခင္း၊ ကိုယ္ခႏၶာ ပင္ပန္းျခင္းကို ျဖစ္ေစ၏။
၁၁။ ပဋိပကၡ ဥဒါသိန္မ်ားသည္ အနိ႒ာရံုကို ႏွစ္သက္၍ အမ်ိဳးသမီးမ်ားသည္ အနိ႒ သေဘာရွိေသာေၾကာင့္ ပဋိပကၡ ဥဒါသိန္မ်ားသည္ အမ်ဳိးသမီး၌ လႈပ္ရွားမႈျဖင့္ ေအာင္ျမင္ျခင္း၊ အတိုက္အခံ ၀ါသနာပါျခင္း၊ စကားေျပာ တိုေတာင္းျခင္း သေဘာရွိ၏။
၁၂။ ပဋိပကၡ ဥဒါသိန္မ်ားသည္ အနိ႒ာရံုကို နွစ္သက၍ အမ်ိဳးသားမ်ားသည္ ဣ႒ာသေဘာရွိေသာေၾကာင့္ ပဋိပကၡ ဥဒါသိန္မ်ားသည္ အမ်ိဳးသား၌ အရာရာမွာ အတိုက္မခံေပၚျခင္း၊ လႈပ္ရွားမႈျဖင့္ ေအာင္ျမင္ျခင္း၊ တစ္ဇြတ္ထိုး လုပ္တတ္ျခင္း သေဘာရွိ၏။
၁၃။ ေသာမ အညမည ဥဒါသိန္မ်ားသည္ ဣ႒ာရံုကုိႏွစ္သက္၍ အမ်ဳိးသားမ်ားသည္ ဣ႒သေဘာ ရွိေသာေၾကာင့္ ေသာမ အညမည ဥဒါသိန္မ်ားသည္ အမ်ဳိးသား၌ စည္းရံုးေရးအားေကာင္းျခင္း၊ ေအာင္ျမင္မႈ မ်ားျခင္း၊ ေက်ာ္ေဇာျခင္းကို ျဖစ္ေစ၏။
၁၄။ ေသာမ အညမည ဥဒါသိန္မ်ားသည္ ဣ႒ာရံုကုိ နွစ္သက္၍ အမ်ိဳးသမီးမ်ားသည္ အနိ႒သေဘာ ရွိေသာေၾကာင့္ ေသာမ အညမည ဥဒါသိန္မ်ားသည္ အမ်ဳိးသမီး၌ အႀကိမ္ႀကိမ္ ေဆာင္ရြက္ မွ ေအာင္ျမင္ျခင္း၊ ေအးေဆးစြာ ေနလိုျခင္း၊ အစစ ၀ါသနာပါျခင္းသေဘာရွိ၏။

မိတ္ရန္ဓာတ္ ဥဒါသိန္တို႔ကို အႀကိမ္ႀကိမ္ အထပ္ထပ္ သိမွတ္စရာ အေထြေထြတို႔ကို ေရးသား ေဖာ္ျပၿပီး၍ ဤသည့္ ပညာ ၀ါသနာပါ၍ ေလ့လာၾကေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ ေကာင္းဆိုးႏွစ္တန္ ေ၀ဖန္ပိုင္းျခား ဉာဏ္ကစား၍ ႀကိဳးစားၾကပါကုန္။

ျပန္လည္တင္ျပသူ
သင္တို႔၏အက်ိဳးကို ထာ၀စဥ္လိုလားေသာ
ဆရာဟိန္းတင့္ေဇာ္(ထိုင္းႏိုင္ငံ၊မဟာခ်ိဳင္ၿမိဳ႕)


0 comments:

Post a Comment