နာမကၡရဆန္း နာမည္အေဟာက်မ္းႀကီး-အပိုင္း(၂)

၃။ ဆန္း၏ သဘာ၀ ဣ႒- အနိ႒

ဆန္း ေဗဒင္သည္ ဣ႒ာရံု ၊ အနိ႒ာရံုသည္ အေရးႀကီးသာ အပိုင္းက႑တြင္ ပါ၀င္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ နာမကၡရဆန္း နာမည္အေဟာ က်မ္းမွာလည္း ဣ႒ာရံု ၊ အနိ႒ာရံုကို ေရွးဦးစြာ ေဖာ္ျပလိုက္ျခင္း ျဖစ္ေပသည္။

၁။ ဣ႒ာရံုသည္ ႏွစ္သက္ျမတ္ႏိုး အပ္သည္ကို ဣ႒ာရံုဟု ေခၚ၏။ ေကာင္းေသာသေဘာကို ႏွစ္သက္၏
၂။ ၊ အနိ႒ာရံုသည္ မႏွစ္သက္အပ္ မျမတ္ႏိုးအပ္ အလိုမရွိအပ္သည္ကို ၊ အနိ႒ာရံုဟုေခၚ၏။ မေကာင္းေသာ သေဘာကို ႏွစ္သက္၏။

ဆန္း ေဗဒင္ပညာသည္ ဣ႒သေဘာ၊ အနိ႒သေဘာကို ႀကံဆ၍ ဆန္႔က်င္ဘက္ သေဘာမ်ားကို ၾကည့္႐ႈ႕ၿပီး တီထြင္ထားေၾကာင္း သိအပ္၏။ ဤသတၱေလာကမွာ -ေကာင္းေသာသေဘာ၊ မေကာင္းေသာသေဘာ ဟူ၍ (၂ ) မ်ိဳး ရေပ၏။ ေကာင္းျခင္း၊ မေကာင္းျခင္းတို႔သည္ ဆန္႔က်င္ဘက္ သေဘာမ်ား ျဖစ္ၾက၏။ အေရွ႕ႏွင့္အေနာက္၊ ေတာင္ႏွင့္ေျမာက္၊ ေအာက္ႏွင့္ အထက္ စေသာ သေဘာမ်ားသည္ ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္ေၾကာင္း သိသာလွ၏ ။

ဤေနရာ၌ ဣ႒ အနိ႒ ယူပုံမွာ -
ေကာင္းေသာ သေဘာဟူသမွ်ကို ဣ႒ ဟု ယူပါ။
မေကာင္းေသာ သေဘာဟူသမွ်ကို အနိ႒ ဟုယူပါ။

၄။ ဆန္႔က်က္ဘက္ကို သိေစလို

ေကာင္းေသာ သေဘာဟူသည္ မေကာင္းေသာ သေဘာကိုၾကည့္ၿပီး အေကာင္းဟူ၍လည္းေကာင္း၊
မေကာင္းေသာ သေဘာဟူသည္ ေကာင္းေသာ သေဘာကိုၾကည့္ၿပီး မေကာင္းဟူ၍လည္းေကာင္း သိအပ္၏။

ဤသတၱေလာကမွာ…….
ေကာင္းေသာ သေဘာႏွင့္ မေကာင္းေသာ သေဘာမ်ားရွိသကဲ့သို႔ အပူႏွင့္ အေအး၊ ဖိုႏွင့္မ၊ ဦးေခါင္းႏွင့္ ေျခဖ၀ါး၊ လူႏွင့္ တိရစာၦန္၊ အတြန္းႏွင့္ အဆြဲ၊ အေပါင္းႏွင့္အႏုတ္၊ အေျမွာက္ႏွင့္အစား၊ မီးႏွင့္ေရ၊ ေလႏွင့္ေျမ၊ အျဖဴႏွင့္ အနက္၊ အနီႏွင့္ အစိမ္းစေသာ ဆန္႔က်င္ဘက္မ်ား ရွိၾကေၾကာင္း သတိျပဳေစရန္ ေဖာ္ျပလိုက္ျခင္းျဖစ္၏။

ဆန္းပညာဆိုသည္မွာ…..
အညမညသေဘာ၊ ပဋိပကၡသေဘာ၊ မိတ္သေဘာ၊ ရန္သေဘာတို႔ကို ေရြးထုတ္၍ ေကာင္းျခင္း၊ မေကာင္းျခင္း ကိုပင္ ဆံုးျဖတ္ထားျခင္းျဖစ္သည္။

၅။ အညမည ပဋိပကၡယူပံု

မိတ္ ရန္တို႔သေဘာကိုပင္ ထင္ရွားေအာင္ျပေပအံ့။ မိတ္နွင့္ မိတ္ ၊ ရန္ႏွင့္ ရန္တို႔သည္ အခ်င္းခ်င္း အညမည ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ အေကာင္းဟူ၍လည္းေကာင္း ၊ မိတ္ႏွင့္ရန္ ၊ ရန္ႏွင့္မိတ္တို႔သည္ အခ်င္းခ်င္း ပဋိပကၡျဖစ္ျခင္း ေၾကာင့္ မေကာင္းဟူ၍လည္းေကာင္း သေဘာ ေပါက္ထားရန္ လိုအပ္ေပသည္။

ေကာင္း + ေကာင္း = ေကာင္း (အညမညသေဘာ)
မေကာင္း + မေကာင္း = ေကာင္း (အညမညသေဘာ)
ေကာင္း + မေကာင္း = မေကာင္း (ပဋိပကၡသေဘာ)
မေကာင္း + ေကာင္း = မေကာင္း (ပဋိပကၡသေဘာ)
မိတ္ + မိတ္ = ေကာင္း (အညမညသေဘာ)
ရန္ + ရန္ = မေကာင္း (အညမညသေဘာ)
မိတ္ + ရန္ = မေကာင္း (ပဋိပကၡသေဘာ)
ရန္ + မိတ္ = မေကာင္း (ပဋိပကၡသေဘာ)
ပါပ + ပါပ = ေကာင္း (အညမညသေဘာ)
ေသာမ + ေသာမ = ေကာင္း (အညမညသေဘာ)
ပါပ + ေသာမ = မေကာင္း (ပဋိပကၡသေဘာ)
ေသာမ + ပါပ = မေကာင္း (ပဋိပကၡသေဘာ)

ဤနာမကၡရက်န္း၏ ယူဆပံုနည္းမွာ သိပၸံပညာ ဘာသာရပ္ျဖစ္ေသာ အကၡရာ သခၤ်ာနယ္ပယ္တြင္ အသံုးျပဳေလ့ ရွိေသာ လကၡဏာ အမွတ္အသားကို ေလ့လာဖူးပါက ပိုမိုလြယ္ကူပါလိမ့္မည္။ အကၡ၇ာသခၤ်ာ လကၡဏာ သေဘာအရ ျပန္ၾကည့္ပါလွ်င္ ဆန္းေဗးဒင္ နည္းမွာလည္း သိပၸံနည္းက်သည္ကို ေအာက္ပါတိုင္း ေတြ႕ႏိုင္၏။

+ အေပါင္း + = +
+ အေပါင္း - = -
- အေပါင္း - = +

ဤမွ်ေဖာ္ျပသျဖင့္ သေဘာေပါက္ေလာက္ေပၿပီ။

၆။ ပါပ ေသာမ သိေကာင္းလွ

ကမာၻဦးအစ တေပါင္းလျပည့္ေက်ာ္ ၁ ရက္ေန႔ သူရိယေနမင္းသည္ အေရွ႕ ပုဗၺ၀ိေဒဟကၽြန္မွ ေရွးဦးစြာ စတင္ ထြက္ေပၚလာေသာအခါ အဂၤါၿဂိဳဟ္၊ စေနၿဂိဳဟ္၊ ရာဟုၿဂိဳဟ္ ဟု ဆုိအပ္ေသာ ၿဂိဳဟ္ သံုးလံုးတို႔သည္လည္း မေရွးမေႏွာင္း တစ္ေပါင္းတည္း ထြက္ေပၚလာၾကကုန္၏။ ထို႔ေနာက္ သူရိယ ေနမင္းကြယ္ေပ်ာက္၍ ညခ်မ္းသ ို႔ေရာက္ေသာအခါ စႏၵာလမင္းသည္ ထြက္ေပၚလာ၏။ ဗုဒၶဟူးၿဂိဳဟ္၊ ၾကသပေတးၿဂိဳဟ္၊ ေသာၾကာၿဂိဳဟ္ ဟုဆိုအပ္ေသာ ၿဂိဳဟ္သံုးလံုးတို႔သည္လည္း မေရွးမေႏွာင္း တစ္ေပါင္းတည္း ထြက္ေပၚ လာၾကကုန္၏ဟု ေရွးပညာရွင္မ်ား အဆိုရွိခဲ့ၾကကုန္၏။

ကပၸာလကၤာရ ကမာၻဦးက်မ္း၌ သေကၤတ သခၤ်ာအားျဖင့္ ဂဏန္းစဥ္အတိုင္း ထြက္ေပၚလာၾကကုန္၏ဟု က်မ္းဂန္ အလာ ရွိေလသည္။ က်န္းဂန္ အေထာက္အထားအရ မည္သို႔ပင္လာသည္ဟု ဆိုေစကာမူ ေဗဒင္ပညာ ေလ့လာ လိုက္စားသူတို႔အတြက္ အျငင္းပြါးစရာ မလိုေပ။ ဤေနရာ၌ ကမာၻေလာကႀကီးတြင္ ၿဂိဳဟ္ႀကီး ၈ လံုးရွိသည္ကို ယေန႔တိုင္ ေဗဒင္ပညာရွင္မ်ားက အသိအမွတ္ျပဳ လက္ခံထားၾကေပ၏။

သူရိယေနမင္းသည္ ပူေလာင္ျခင္း သေဘာရွိေသာေၾကာင့္ ေရွးပညာရွင္မ်ားက ပါပၿဂိဳဟ္ဟု ေခၚေ၀ၚ သမုတ္ၾကကုန္၏။ ေနမင္းႏွင့္တကြ ထြက္ေပၚလာေသာ အဂၤါ စေန ရာဟုၿဂိဳဟ္ တို႔ကိုလည္း ပါပၿဂိဳဟ္ မ်ားဟု ေခၚေ၀ၚ သမုတ္ၾကကုန္၏။

(၁-၃-၇-၈ ) ပါပၿဂိဳဟ္မ်ားသည္ ပူေလာင္ျခင္း၊ ရဲရင့္ျခင္း၊ ထြန္းေတာက္ျခင္း၊ လႈပ္ရွားျခင္း၊ သြက္လက္ျခင္း၊ က်ယ္ေလာင္ျခင္း၊ စူးရွျခင္း၊ ႀကံဳလွီျခင္း၊ အေထာင့္အရပ္ကို ႏွစ္သက္ျခင္း သေဘာရွိ၏။ စႏၵာလမင္းသည္ ေအးၿငိမ္းျခင္း သေဘာ ရွိေသာေၾကာင့္ ေရွးပညာရွိမ်ားက ေသာမၿဂိဳဟ္ဟု ေခၚေ၀ၚသမုတ္ၾကကုန္၏။ စႏၵာလမင္းႏွင့္ အတူ ထြက္ေပၚလာေသာ တနလၤာ၊ ဗုဒၶဟူး၊ ၾကာသပေတး၊ ေသာၾကာၿဂိဳဟ္ တို႔ကိုလည္း ေသာမၿဂိဳဟ္ မ်ားဟု ေခၚေ၀ၚသမုတ္ၾက၏။ ( ၂-၄-၅-၆ ) ေသာမၿဂိဳဟ္မ်ားသည္ ေအးၿငိမ္းျခင္း၊ တင့္တယ္ျခင္း၊ တည္ၾကည္ျခင္း၊ ေလးတြဲျခင္း၊ ဆူၿဖိဳးျခင္း၊ ထိုင္းမိႈင္ျခင္း၊ အက္ကြဲျခင္း၊ အေျဖာင့္အရပ္ကို ႏွစ္သက္ျခင္း သေဘာရွိ၏ ။

၇။ ၿဂိဳဟ္ႏွင့္ ဂဏန္း တြဲစပ္ခန္း

၁ တစ္ တနဂၤေႏြၿဂိဳဟ္
၂ ႏွစ္ တနလၤာၿဂိဳဟ္
၃ သံုး အဂၤါၿဂိဳဟ္
၄ ေလး ဗုဒၶဟူးၿဂိဳဟ္
၅ ငါး ၾကာသပေတးၿဂိဳဟ္
၆ ေျခာက္ ေသာၾကာၿဂိဳဟ္
၇ စေန စေနၿဂိဳဟ္
၈ ရွစ္ ရာဟုၿဂိဳဟ္
၉ ကိုး ကိတ္ၿဂိဳဟ္

၈။ အရပ္ဒိသာ ၿဂိဳဟ္ရွစ္ျဖာ

ေနမင္းႏွင့္တကြ ထြက္ေပၚလာေသာ ( ၁-၃-၇-၈) ေနပိုင္ ပါပၿဂိဳဟ္မ်ားသည္ အေထာင့္အရပ္ကို ႏွစ္သက္ေသာ ေၾကာင့္ အ႒လဂၤခြင္တြင္ ေထာင့္ေလးေထာင့္မွာ သြင္း၊ လမင္းႏွင့္တကြ ထြက္ေပၚလာေသာ ( ၂-၄-၅-၆ ) လ ပိုင္ ေသာမၿဂိဳဟ္မ်ားသည္ အေျဖာင့္အရပ္ကို ႏွစ္သက္ေသာေၾကာင့္ အ႒လဂ္ခြင္တြင္ အေျဖာင့္ ေလးမ်က္ႏွာမွာ သြင္း။

၁ တနဂၤေႏြၿဂိဳဟ္ အေရွ႕ေျမာက္ေထာင့္
၂ တနလၤာၿဂိဳဟ္ အေရွ႕
၃ အဂၤါၿဂိဳဟ္ အေရွ႕ေတာင္ေထာင့္
၄ ဗုဒၶဟူးၿဂိဳဟ္ ေတာင္
၇ စေနၿဂိဳဟ္ အေနာက္ေတာင္ေထာင့္
၅ ၾကသပေတးၿဂိဳဟ္ အေနာက္
၈ ရာဟုၿဂိဳဟ္ အေနာက္ေျမာက္ေထာင့္
၆ ေသာၾကာၿဂိဳဟ္ ေျမာက္


၉။ ၿဂိဳဟ္တို႔အေရာင္ သိေကာင္းေအာင္

၁ တနဂၤေႏြ အနီေရာင္
၂ တနလၤာ အျဖဴေရာင္
၃ အဂၤါ နီညိဳ၊ အ၀ါႏုေရာင္
၄ ဗုဒၶဟူး အစိမ္းေရာင္
၅ ၾကာသပေတး အ၀ါရင့္-ေရႊ၀ါေရာင္
၆ ေသာၾကာ ျဖဴေသာေသာအေရာင္
၇ စေန အနက္ေရာင္
၈ ရာဟု ရႊံ႕ပုပ္ေရာင္
၉ ကိတ္ ၇ ေရာင္စံုျဖစ္ေသာအေရာင္


မွတ္ခ်က္။ ၿဂိဳဟ္တို႔သည္ ေန႔သားအားျဖင့္ ၇ ေန႔
အရပ္မ်က္ႏွာအားျဖင့္ ၈ မ်က္ႏွာ
အေရာင္အားျဖင့္ ၉ မ်ိဳးရွိ၏

၁၀။ ၿဂိဳဟ္ႏွင့္အကၡရာ တြဲစပ္ပါ

က-ခ-ဂ-ဃ-င တနလၤာနံ ၂ ဂဏန္း
စ-ဆ-ဇ-စ်-ည အဂၤါနံ ၃ ဂဏန္း
ဋ-ဌ-ဍ-ဎ-ဏ
တ-ထ-ဒ-ဓ-န စေနနံ ၇ ဂဏန္း
ပ-ဖ-ဗ-ဘ-မ ၾကာသပေတးနံ ၅ ဂဏန္း
ယ-လ-၀ ဗုဒၶဟူးနံ ၄ ဂဏန္း
သ-ဟ ေသာၾကာနံ ၆ ဂဏန္း
ရ-႒ ရာဟုနံ ၈ ဂဏန္း
အ-အာ-ဣ-ဤ-ဥ-ဦ-ဧ-ၾသ တနဂၤေႏြနံ ၁ ဂဏန္း



၁၁။ ၿဂိဳဟ္သက္စဥ္မွ ျဖစ္ေပၚလာ

၁၀၈ န၀င္းကိုတည္၊ အရပ္ ၈ မ်က္ႏွာရွိေသာေၾကာင့္ ၈ ခုႏွင့္စား၊ အၾကြင္း ၄၊ ရလဒ္ ၁၃ ရ၏။

ပါပၿဂိဳဟ္သက္။ ။ အၾကြင္း ၄ ကိုတည္၊ ေနလ ၂ ပါးေႏွာ၊ တနဂၤေႏြ ၿဂိဳဟ္သက္ ၆ ႏွစ္ျဖစ္၏။ တနဂၤေႏြၿဂိဳဟ္သက္ ၆ႏွစ္ကိုတည္၊ ေနလ ၂ ပါးေနွာ အဂၤါၿဂိဳဟ္သက္ ၈ ႏွစ္ျဖစ္၏။

အဂၤါၿဂိဳဟ္သက္ ၈ ႏွစ္ကိုတည္၊ ေနလ ၂ ပါးထပ္ေနွာ။ စေနၿဂိဳဟ္သက္ ၁၀ ႏွစ္ျဖစ္၏။ စေနၿဂိဳဟ္သက္ ၁၀ႏွစ္ကို တည္၊ ေနလ ၂ပါးထပ္၍ေႏွာ၊ ရာဟုၿဂိဳဟ္သက္ ၁၂ ျဖစ္၏။

ေသာမၿဂိဳဟ္သက္။ ။ ရလဒ္ ၁၃ ကိုတည္ ၊ ေနလ ၂ပါးထပ္ေႏွာ၊ တနလၤာၿဂိဳဟ္သက္ ၁၅ႏွစ္ျဖစ္၏။ တနလၤာၿဂိဳဟ္ သက္ ၁၅ႏွစ္ကိုတည္၊ ေနလ ၂ ပါးထပ္ေနွာ ဗုဒၶဟူးၿဂိဳဟ္သက္ ၁၇ႏွစ္ျဖစ္၏။ ဗုဒၶဟူးသက္ ၁၇ႏွစ္ကို တည္၊ ေနလ ၂ပါးထပ္ေႏွာ၊ ၾကာသေတး ၿဂိဳဟ္သက္ ၁၉ ႏွစ္ျဖစ္၏။ ၾကာသပေတး ၿဂိဳဟ္သက္ ၁၉ ႏွစ္ကိုတည္၊ ေနလ ၂ ပါးထပ္ေႏွာ၊ ေသာၾကာၿဂိဳဟ္သက္ ၂၁ ႏွစ္ျဖစ္၏။

ေဗဒင္ပညာကို ေလ့လာလိုက္စားၾကေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားတြင္ အခ်ိဳ႕ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ ေဗဒင္ပညာကို အသင့္အတင့္ အေျခခံ ရွိၿပီးၾကေသာ္လည္း အခ်ိဳ႕ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ ေဗဒင္ပညာကို ၀ါသနာပါ၍သာ စာအုပ္ ၀ယ္ဖတ္ရသည္။ အေျခခံ လံုး၀မရွိသူမ်ားကိုလည္း ေတြ႕ရေပသည္။ ဤနာမကၡရဆန္း နာမည္ အေဟာက်မ္းႀကီးသည္ အေျခခံ လံုး၀မရွိေသာ သူမ်ားကိုပင္ နားလည္ၾကေစရန္ ရည္ရြယ္၍ အေျခခံကို အေသးစိတ္ ေဖာ္ျပလိုက္ျခင္း ျဖစ္ေပသည္။

ျပန္လည္တင္ျပသူ
သင္တို႔၏အက်ိဳးကို ထာ၀စဥ္လိုလားေသာ
ဆရာဟိန္းတင့္ေဇာ္(ထိုင္းႏိုင္ငံ၊မဟာခ်ိဳင္ၿမိဳ႕)

0 comments:

Post a Comment