နာမကၡရဆန္း နာမည္ အေဟာက်မ္းႀကီး-အပိုင္း(၉)

၄၆။ ၀ဏၰဆိုတာ ဘယ္ကလာ

ေယာဇနာ ၃ ပါး

၁။ ဥပရသည္ ေကာင္းျမတ္ေသာ သေဘာျဖစ္၍ ဣ႒ကို ႏွစ္သက္၏။
၂။ မဇၩသည္ အလတ္စားေကာင္းေသာ သေဘာျဖစ္၍ ဣ႒၊ အနိ႒ ႏွစ္မ်ဳိးလံုးကို ႏွစ္သက္၏။
၃။ ေဟ႒သည္ ေကာင္းျမတ္ေသာ သေဘာမွ ယုတ္ေလ်ာ့ျခင္း ျဖစ္၍ အနိ႒ကို ႏွစ္သက္၏။

လူတို႔သည္ အဓိက အသားေရာင္ ၅ မ်ဳိးရွိ၏။

၁။ အသးာအျဖဴေရာင္သည္ ဣ႒ ကိုႏွစ္သက္၏။
၂။ အသား ၀ါေရာင္သည္ ဣ႒ ကို ႏွစ္သက္၏
၃။ အသားလတ္ေရာင္သည္ ဣ႒၊ အနိ႒ ၂ မ်ဳိးလံုးကို နွစ္သက္၏။
၄။ အသားအညိဳေရာင္သည္ အနိ႒ ကိုႏွစ္သက္၏။
၅။ အသားမည္းေရာင္သည္ အနိ႒ ကို ႏွစ္သက္၏။



၁။ ဥပရ ပထမအကၡရာ က၊ စ၊ ဋ၊ တ၊ ပ၊ ယ ေျခာက္လံုးတို႔သည္ အသားအျဖဴေရာင္ကို ႏွစ္သက္၏။
ဥပရ ဒုတိယ အကၡရာ ခ၊ ဆ၊ ဌ၊ ထ၊ ဖ၊ ရ၊ သ ခုႏွစ္လံုးတို႔သည္ အသားအ၀ါေရာင္ကို ႏွစ္သက္၏။

၂။ ေမဇၩအကၡရာ ဂ၊ ဇ၊ ဍ၊ ဒ၊ ဗ၊ ဠ၊ အ ခုနစ္လံုးတို႔သည္ အသားလတ္ေရာင္ကို ႏွစ္သက္၏။

၃။ ေဟ႒ ပထမ အကၡရာ ဃ၊ စ်၊ ဎ၊ ဓ၊ ဘ၊ လ၊ ဟ ခုနစ္လံုးတို႔သည္ အသားအညိဳေရာင္ကို ႏွစ္သက္၏။
ေဟ႒ ဒုတိယ အကၡရာ င၊ ည၊ ဏ၊ န၊ မ၊ ၀၊ ေျခာက္လံုးတို႔သည္ အသားမည္းေရာင္ကို ႏွစ္သက္၏။

၁။ ဥပရ အကၡရာသည္ ေကာင္းျမတ္ေသာ သေဘာရွိ၏။ ေကာင္းမႈ၌ ေပ်ာ္ပါးတတ္ျခင္း၊ သနားၾကင္နာမႈမ်ားျခင္း၊ ေအးေဆးစြာ ေနလိုျခင္း၊ ဣ႒သေဘာျဖင့္ ေက်ာ္ေစာျခင္း သေဘာရွိ၏။

၂။ မဇၩအကၡရာမ်ားသည္ အလတ္စား ေကာင္းေသာ သေဘာရွိ၍ ေကာင္းဆိုးႏွစ္တန္ကို ႏွစ္သက္၏။ အရာရာကို ၀ါသနာပါၿခင္း၊ အေပါင္းအေဖာ္ကို ခင္မင္တြယ္တာျခင္း သေဘာရွိ၏။ အသားျဖဴလတ္ ျဖစ္လွ်င္ ဣ႒သေဘာျဖင့္ ေက်ာ္ေစာျခင္း သေဘာရွိ၏။ အသားညိဳလတ္ျဖစ္လွ်င္ အနိ႒ သေဘာနွင့္ ေက်ာ္ေစာျခင္း သေဘာရွိ၏။

၃။ ေဟ႒အကၡရာမ်ားသည္ မေကာင္းေသာ သေဘာရွိ၏။ မေကာင္းမႈ၌ ေပ်ာ္ပါးတတ္ျခင္း၊ အတိုက္အခံျဖင့္ ေအာင္ျမင္ျခင္း၊ လႈပ္ရွားမႈမ်ားျခင္း၊ တစ္ဇြတ္ထိုးလုပ္တတ္ျခင္း၊ အနိ႒သေဘာျဖင့္ ေက်ာ္ေစာျခင္း သေဘာရွိ၏။

မွတ္ခ်က္။ ။ ေယာဇနာ ၃ ပါးကို ၀ဏၰဟု အမည္ေျပာင္း၍ သံုးႏႈန္းထားျခင္းျဖစ္၏။ ေယာဇနာ ၃ ပါးဟူသည္ အကၡရာ၏ အမည္ျဖစ္၏။ ၀ဏၰဟူသည္ အသားအေရာင္၏ အမည္ျဖစ္၏။ ေရွ႕ပိုင္း၌ ေဖာ္ျပခဲ့သာ ဣ႒ ၊ အနိ႒ ကို သတိျပဳပါ။ဣ႒သည္ ဣ႒ ၌ အက်ဳိးျပဳ၏။ အနိ႒သည္ အနိ႒၌ အက်ဳိးျပဳ၏။

ဆန္း၀င္ပံုႏွင့္ ဆန္က်င္ပံု
အက်ဳိးျပဳေသာ သေဘာကို ဆန္း၀င္၏ဟု မွတ္ပါ။
အက်ဳိးပ်က္ေသာ သေဘာကို ဆန္႔က်င္၏ဟု မွတ္ပါ။

၄၇။ ၀ဏၰမွန္မမွန္ သိေအာင္ႀကံ
အကၡရာႏွင့္ အသားအေရာင္ ညီညႊတ္လွ်င္ ( ၀ါ ) နာမည္ႏွင့္ အသားအေရာင္ ညီလွ်င္ ၀ဏၰမွန္၏။ ( ၀ါ ) ဆန္း၀င္၏။
အကၡရာႏွင့္ အသားအေရာင္ မညီညြတ္လွ်င္ ( ၀ါ ) နာမည္ႏွင့္ အသားအေရာင္ မညီလွ်င္ ၀ဏၰမွား၏ (၀ါ ) ၀ဏၰ ပ်က္၏ ( ၀ါ ) ဆန္႔က်င္၏။

၁။ ဥ႔ပရ ပထမအကၡရာျဖင့္ အမည္မွည့္လွ်င္ အသား အျဖဴေရာင္ အ၀ါေရာင္ရွိမွ ၀ဏၰမွန္၏၊ ဆန္း၀င္၏။
အသားညိဳလတ္ အသားညိဳ အသားမည္းလွ်င္ ၀ဏၰ ပ်က္၏။ဆန္႔က်င္၏။

၂။ ဥပရ ဒုတိယ အကၡရာျဖင့္ အမည္မွည့္လွ်င္ အသား အျဖဴေရာင္၊ အသားအ၀ါေရာင္၊ အသားျဖဴလတ္ေရာင္ရွိမွ ၀ဏၰမွန္၏။ ဆန္း၀င္၏။ အသားညိဳလတ္ အသားညိဳ အသာမည္းလွ်င္ ၀ဏၰပ်က္၏။ ဆန္႔က်င္၏။

၃။ မဇၩအကၡရာျဖင့္ အမည္မွည့္လွ်င္ အသား၀ါ အသားျဖဴလက္ အသားညိဳလတ္ အသားညိဳေရာင္ရွိမွ ၀ဏၰမွန္၏၊ ဆန္း၀င္၏။ အသားျဖဴ၊ အသားမည္းလွ်င္ ၀ဏၰပ်က္၏၊ ဆန္႔က်င္၏။
၄။ ေဟ႒ ပထမအကၡရာျဖင့္ အမည္မွည့္လွ်င္ အသားညိဳလတ္ အသားညိဳ အသားမည္းေရာင္ရွိမွ ၀ဏၰမွန္၏၊ ဆန္း၀င္၏ အသားျဖဴ၊ အသား၀ါ ၊ အသားျဖဴလတ္လွ်င္ ၀ဏၰပ်က္၏၊ ဆန္႔က်င္၏။

၅။ ေဟ႒ ဒုတိယအကၡရာျဖင့္ အမည္မွည့္လွ်င္ အသားညိဳ အသားမည္းေရာင္ရွိမွ ၀ဏၰမွန္၏၊ ဆန္း၀င္၏
အသားျဖဴ၊ အသား၀ါ ၊ အသားျဖဴလတ္လွ်င္ ၀ဏၰပ်က္၏၊ ဆန္႔က်င္၏။

၄၈။ ကာလေဒသ ပုဂၢလကို မသိတတ္သူ လူမိုက္ဟူ၏

ကာလေဒသ အပူပို္ငးေဒသမွာ ေနထိုင္ၾကေသာ သူမ်ားသည္ အသားညိဳ ၊ အသားနီေရာင္ မ်ား၏။ အေအးပိုင္း ေဒသမွာေနထိုင္ၾကေသာ သူမ်ားသည္ အသားျဖဴလတ္ေရာင္ မ်ား၏။

ထို႔ေၾကာင့္ အပူပိုင္းေဒသမွာ ေနထိုင္ၾကေသာ လူမ်ားကို အသားအေရာင္ေလွ်ာ့၍တိုင္းပါ၊အေအးပိုင္းမွာ ေနထိုင္ၾကေသာလူမ်ားကို အသားအေရာင္ တိုး၍တိုင္းပါ။ သမပိုင္းေဒသမွာ ေနထိုင္ၾကေသာ လူမ်ားကို မွန္တန္းတိုင္းပါ။

ပုဂၢလ ျမန္မာျပည္၌ ေနထိုင္ၾကေသာ လူမ်ားတြင္ တရုတ္၊ ကုလား၊ ကရင္၊ ကခ်င္၊ ရွမ္း စေသာ လူမ်ဳိးမ်ားကို
အသားအေရာင္ တိုင္းတာရာ၌ လူမ်ိဳးအလိုက္ ဘာသာအလိုက္ တိုင္းပါ။

ႏိုင္ငံအသီးသီးမွာလည္း နည္းတူ လူမ်ိဳးအလိုက္ ၊ ေဒသအလိုက္ၾကည့္၍ တိုင္းပါ။ အသားအေရာင္ မမွန္ေသးေသာ ကေလးမ်ားမွာ အမိအဖႏွင့္ ေမြးဖြားရာေဒသကိုၾကည့္ၿပီး အသားအေရာင္ကို တိုင္းသင့္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပအပ္ပါသည္။

ဤနာမကၡရဆန္း နာမည္အေဟာက်မ္း၌
ေယာဇနာ သံုးပါးသည္ အေရးႀကီးေသာ အပိုင္းက႑၌ ပါ၀င္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ နာမည္ႏွင့္ အသားအေရာင္ မွန္ကန္ညီညႊတ္ဖို႔ လိုအပ္ေပ၏။ နာမည္၏ အဂၤါ ၁၀ ပါးတြင္ ေယာဇနာ ၃ ပါးကို ၀ဏၰဟု အမည္တစ္မ်ိဳးတည္းျဖင့္ သံုးႏႈန္းထား၏။ ၀ဏၰဟူသည္ ဤေယာဇနာ ၃ ပါးကိုပင္ ေခၚေ၀ၚေၾကာင္း သိအပ္ေပ၏။
၀ဏၰသည္ စီးပြားေရးကို အဓိက ေဟာေျပာရမည္ ျဖစ္၏။ အိမ္ေထာင္ေရးႏွင့္ ဘုန္းကံကိုလည္း ေဟာေျပာႏိုင္၏။

၁။ နာမည္ႏွင့္ အသားအေရာင္ မွန္လွ်င္ ဆန္း၀င္ေသာေၾကာင့္ စီးပြားေရးတိုးတက္ေအာင္ျမင္ျခင္း၊ ပစၥည္းဥစၥာၿမဲျခင္း၊ အက်င့္စာရိတၱေကာင္းျခင္း၊ အိမ္ေထာင္ေရး သုခရွိျခင္း၊ ဘုန္းတန္ခိုးႀကီးျခင္းကို ျဖစ္ေစတတ္၏။

၂။ နာမည္ႏွင့္ အသားအေရာင္ မမွန္လွ်င္ ဆန္႔က်င္ေသာေၾကာင့္ စီးပြားေရး မေကာင္းျခင္း၊ အပ်က္အစီးမ်ားျခင္း၊ အက်င့္
စာရိတၱပ်က္ျခင္း၊ အိမ္ေထာင္ေရး ဒုကၡႀကံဳျခင္း၊ သူတစ္ပါး၏ ၾသဇာခံရျခင္းကို ျဖစ္ေစတတ္၏။

၀ဏၰ မွန္ မမွန္ တိုင္းရာ၌ -
နာမည္ကို အရင္းလံုး၊ အဖ်ားလံုးခြဲ၍ တိုင္းရမည္ ျဖစ္၏။
နာမည္အရင္းလံုးသည္ မိမိအတြက္ျဖစ္၍ မိမိ၏ စီးပြားေရး ၊ အိမ္ေထာင္ေရး ဘုန္းကံႏွင့္ သက္ဆိုင္၏။

နာမည္အဖ်ားလံုးသည္ သူ႔အတြက္ျဖစ္၍ အိမ္ေထာင္ဖက္ျဖစ္ေသာ ဇနီးခင္ပြန္းသည္ စီးပြားေရး ၊ အိမ္ေထာင္ေရးႏွင့္ သက္ဆိုင္၏။
နာမည္ ၂ လံုးစလံုးသည္ နာမည္ပိုင္ဆို္င္သူႏွင့္ သက္ဆိုင္ေသာ္လည္း နာမည္အဖ်ားလံုးမွာ အိမ္ေထာင္ဖက္ကို တိုက္ရိုက္ေဟာႏိုင္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပလိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။

နာမည္ ၁လံုးတည္း ရွိသူမ်ားမွာ ဤနာမည္ ၁ လံုးကိုပင္ မိမိအတြက္ သူ႔အတြက္ ေဟာရမည္။

နာမည္ ၃ လံုး၊ ၄ လံုး ရွိသူမ်ားမွာ နာမည္အရင္းလံုးကို မိမိအတြက္ ေဟာေျပာ၍ နာမည္အဖ်ားလံုးကို အဆင့္ဆင့္ ပထမ၊ ဒုတိယ သူ႔အတြက္ ေဟာေျပာႏိုင္ပါသည္။ မထင္ရွားေသာအမည္ကို ပယ္ရမည္ဟု မွတ္ပါ။

၄၉။ အကၡ၇ာတို႔၏ ဣ႒ အနိ႒ ႏွစ္သက္ပံု

၁။ ဥပရအကၡရာမ်ားသည္ ေကာင္းေသာ သေဘာရွိ၍ ဣ႒ကို ႏွစ္သက္၏။ နာမည္ အရင္းလံုး၊ ဥပရအကၡရာျဖစ္လွ်င္ မိမိတို႔
ကိုးကြယ္ၾကေသာ ဘာသာေရးအလုပ္၊ ေကာင္းျမတ္ေသာ အလုပ္မ်ိဳးတို႔ျဖင့္ ေက်ာ္ေစာထင္ရွားေစ၏။

၂။ ေဟ႒အကၡရာမ်ားသည္ မေကာင္းေသာ သေဘာရွိ၏။ အနိ႒ကို ႏွစ္သက္၏။ နာမည္အရင္းလံုး ေဟ႒အကၡရာျဖစ္လွ်င္
အတိုက္အခံ၊ အၿပိဳင္အဆိုင္အလုပ္၊ မေကာင္းေသာ အလုပ္မ်ဳိးျဖင့္ ေက်ာ္ေစာထင္ရွားေစ၏။
ဥပရ အကၡရာမ်ားသည္ ေကာင္းေသာေနရာ၌ အထြတ္အထိပ္သို႔ ေရာက္ႏိုင္သလို….
ေဟ႒အကၡရာမ်ားသည္ မေကာင္းေသာေနရာ၌ အထြတ္အထိပ္သို႔ ေရာက္ႏိုင္၏ဟု မွတ္ပါ။

၃။ မဇၩအကၡရာမ်ားသည္ အမည္မွည့္နည္းေသာ အကၡရာ ျဖစ္၏။ ယင္းမဇၩအကၡရာမ်ားမွာ ဣ႒သေဘာ၊ အနိ႒သေဘာ၊ ေရာေႏွာေန၍ ေကာင္းေသာ အက်ဳိးကိုလည္း အလယ္အလတ္သာ အက်ဳိးေပး၏။ အသားအေရာင္ကိုလို္က္၍ ဣ႒သေဘာ အနိ႒သေဘာကို ႏွစ္သက္မည္ ျဖစ္၏။

၁။ ဥပရ အကၡရာမ်ားသည္ ၀ဏၰမွန္လွ်င္ ဣ႒သေဘာျဖင့္ အက်ဳိးျပဳ၏။
၂။ ဥပရ အကၡရာမ်ားသည္ ၀ဏၰပ်က္္လွ်င္ အနိ႒သေဘာျဖင့္ အက်ဳိးျပဳ၏။
၃။ မဇၩ အကၡရာမ်ားသည္ ၀ဏၰမွန္လွ်င္ ဣ႒သေဘာျဖင့္ အက်ဳိးျပဳ၏။
၄။ မဇၩ အကၡရာမ်ားသည္ ၀ဏၰပ်က္္လွ်င္ အနိ႒သေဘာျဖင့္ အက်ဳိးျပဳ၏။
၅။ ေဟ႒ အကၡရာမ်ားသည္ ၀ဏၰမွန္လွ်င္ အနိ႒သေဘာျဖင့္ အက်ဳိးျပဳ၏။
၆။ ေဟ႒ အကၡရာမ်ားသည္ ၀ဏၰပ်က္္လွ်င္ ဣ႒သေဘာျဖင့္ အက်ဳိးျပဳ၏။

၀ဏၰသည္ စီးပြားေရး ေသာခ်က္ျဖစ္၏။
နာမည္ႏွင့္ အသားအေရာင္ ၀ဏၰ မွန္ မမွန္ၾကည့္ရႈ၍ အထက္ေဖာ္ျပပါ ေသာ့ ၆ မ်ိဳးတြင္ အဘယ္ေသာ့ျဖင့္ ဖြင့္မွ ဘဘ႑ာတိုက္ပြင့္မည္ကို အႀကိမ္ႀကိမ္ စဥ္းစား၍ ဉာဏ္ကစားၾကပါကုန္။


၅၀။ ျဒပ္၊ အရပ္ အတို အရွည္ ၊ အ၀ အပိန္၊ ဉာဏ္ ႏွင့္ခ်ိန္
ကာလ ၊ ေဒသ၊ ပုဂၢလကိုမသိတတ္သူ လူမိုက္ဟူ၏။
ေနာက္ပိုင္းမွာ ေဖာ္ျပခဲ့ၿပီးေသာ္လည္း ပို၍ထင္ရွား သေဘာေပါက္ျခင္း အက်ဳိးငွာ ထပ္မံေဖာ္ျပလိုက္ပါသည္။
ေဒသ - အေအးပိုင္း ေဒသႏွင့္ အပူပိုင္းေဒသကို သိေစလိုပါသည္။ ( ၀ါ ) ေဖာ္ျပခဲ့ၿပီးေသာ ကမာၻေပၚတြင္ အေအးပိုင္းဇုန္၊ အပူပိုင္းဇုန္၊ သမပိုင္းဇုန္ကိုၾကည့္၍….

အရပ္ရွည္၍ သန္မာ ထြားက်ိဳင္းေသာ ေဒသ။
အရပ္တို၍ ႀကံဳလွီေသးငယ္ေသာ ေဒသ။
အရပ္မတုိမရွည္ မွ်တေသာ ေဒသကို သိရွိထားဖို႔ လိုအပ္ေပ၏။

ကာလ = ဤ အခ်ိန္ကာလသည္ လူတို႔၏ သက္တမ္းအားျဖင့္ အသက္တမ္းရွည္၍ အရပ္ရွည္ၿပီး သန္မာ ထြားက်ိဳင္းေသာ ကာလ။

သက္တမ္းတို၍ အရပ္တိုၿပီး ႀကံဳလွီေသးငယ္ေသာ ကာလကိုသိဖို႔လိုအပ္၏။ ေနာက္ႏွစ္ေပါင္း ၁၀၀ ေက်ာ္က လူတို႔ႏွင့္ ယခုေခတ္လူတို႔သည္ အရပ္ခ်င္း မတူၾကသလို ေရွ႕ႏွစ္ေပါင္း ၁၀၀ ေက်ာ္လွ်င္လည္း ပို၍ပင္ အရပ္တိုလာမည္ကို သတိျပဳသင့္ပါသည္။

ပုဂၢလ = လူမ်ဳိးဘာသာအားျဖင့္လည္း အရပ္ရွည္၍ သန္မာ ထြားက်ဳိင္းေသာ လူမ်ဳိး၊ အရပ္တို၍ ႀကံဳလွီေသးငယ္ေသာ လူမ်ိဳးဟူ၍ ရွိေပ၏။
ထို႔ေၾကာင့္ပုဂၢလကိုလည္း ၾကည့္ရမည္ျဖစ္၏။
အရပ္ရွည္ေသာလူမ်ိဳး = ကာလ ေဒသတို႔ကို နာမည္ႏွင့္ အရပ္တိုင္းေသာအခါ တိုး၍ တိုင္းရမည္။
အရပ္တုိေသာလူမ်ဳိး= ကာလ၊ ေဒသတို႔ကို နာမည္ႏွင့္ အရပ္တိုင္းေသာအခါ ေလွ်ာ့၍ တိုင္းရမည္။

အရပ္ႏွင့္ နာမည္ ျဒပ္ညီပုံ
ျမန္မာျပည္ေျမလတ္ပိုင္း ျမန္မာလူမ်ဳိးမ်ားကို နာမည္ႏွင့္ အရပ္ ညီ၊ မညီ ျဒပ္တိုင္းတာပံုကို ေဖာ္ျပလိုက္ပါသည္။
အမ်ဳိးသားမ်ားသည္ တစ္မၾတာလွ်င္ အရပ္ ၄ ေပမွ ၄ ေပခြဲ ျဖစ္သည္။
အမ်ဳိးသမီးမ်ားသည္ တစ္မၾတာလွ်င္ အရပ္ ၃ ေပခြဲ မွ ၄ ေပျဖစ္သည္။
တစ္မၾတာလွ်င္ အရပ္ ၆လက္မ အတိုးအဆုတ္ ျဖစ္သည္။

မွတ္ခ်က္။ ။ ရႆ သံတိုသည္ တစ္မၾတာ ျဖစ္၏။
ဒီဃ သံရွည္သည္ ႏွစ္မၾတာျဖစ္၏။


အရပ္ႏွင့္နာမည္
၁။ ဦးပု တစ္မၾတာ အရပ္ ၄ ေပခြဲအတြင္း အရပ္ရွိရမည္။
၂။ ဦးၿမိဳင္ ႏွစ္မၾတာ အရပ္ ၄ေပခြဲမွ ၅ေပအတြင္း အရပ္ရွိရမည္။
၃။ ဦးသိန္းျမင့္ သံုးမၾတာ အရပ္ ၅ေပမွ ၅ေပခြဲအတြင္း အရပ္ရွိရမည္။
၄။ ဦးေက်ာ္ေဖ ေလးမၾတာ အရပ္ ၅ေပခြဲမွ ၆ေပအတြင္းအရပ္ရွိရမည္။
၅။ ဦးခင္ေမာင္ညႊန္႕ ငါးမၾတာ အရပ္ ၆ေပမွ ၆ေပခြဲအတြင္း ရွိရမည္။
၆။ ဦးတင္ေမာင္ထြန္း ေျခာက္မၾတာ အရပ္ ၆ေပခြဲမွ ၇ ေပအတြင္း အရပ္ရွိရမည္ စသည္ျဖင့္ နာမည္ႏွင့္ အရပ္ ျဒပ္ညီေအာင္ အမည္ေပးရမည္ ျဖစ္၏။


၁။ ေဒၚခ တစ္မၾတာအရပ္ ၃ ေပခြဲမွ ၄ ေပအတြင္း အရပ္ရွိရမည္။
၂။ ေဒၚတင္ ႏွစ္မၾတာ အရပ္ ၄ေပမွ ၄ေပခြဲ အတြင္း အရပ္ရွိရမည္။
၃။ ေဒၚညႊန္႔ေမ သံုးမၾတာ အရပ္ ၄ ေပခြဲမွ ၅ ေပအတြင္း အရပ္ရွိရမည္။
၄။ ေဒၚရင္ျမ ေလးမၾတာ အရပ္ ၅ ေပမွ ၅ေပခြဲအတြင္း အရပ္ရွိရမည္။
၅။ ေဒၚသန္းသန္းျမင့္ ငါးမၾတာ အရပ္ ၅ေပခြဲမွ ၆ေပအတြင္းအရပ္ရွိရမည္။
၆။ ေဒၚစန္းစန္း၀င္း ေျခာက္မၾတာ အရပ္ ၆ေပမွ ၆ေပခြဲအတြင္း အရပ္ရွိရမည္ စသည္ျဖင့္ နာမည္ႏွင့္ အရပ္ ျဒပ္ညီေအာင္ အမည္ေပးရမည္ ျဖစ္၏။

၁။ အရပ္ႏွင့္ နာမည္ ျဒပ္ညီေသာ္ ( ၀ါ ) နာမည္ႏွင့္ အရပ္ ညီညြတ္ေသာ္ လူတည္ၾကည္ျခင္း၊ ကိုယ္ခႏၶာခ်မ္းသာျခင္း၊ သက္သာစြာ လုပ္ကိုင္ရျခင္း ျဖစ္တတ္၏။

၂။ အရပ္ကရွည္၍ နာမည္ျဒပ္ညီေသာ္ ( ၀ါ ) နာမည္ႏွင့္ အရပ္မညီညႊတ္ေသာ္ လႈပ္ရွားမႈမ်ားျခင္း၊ ၀ီရိယလြန္ျခင္း၊ ကုိယ္ခႏၶာပင္ပန္းခံရျခင္း၊ ပင္ပန္းစြာ လုပ္ကိုင္ရျခင္း ျဖစ္တတ္၏။

၃။ အရပ္ကတို၍ နာမည္ကရွည္ေသာ္ ( ၀ါ ) နာမည္ႏွင့္ အရပ္ မညီညႊတ္ေသာ္ စိတ္လႈပ္ရွားျခင္း၊ ၀ီရိယနည္းျခင္း၊ လူမ်ားစုကို ႏွစ္သက္ျခင္း၊ အႏုပညာကို ၀ါသနာပါျခင္း ျဖစ္တတ္၏။

ထို႔ေၾကာင့္ အရပ္ႏွင့္ နာမည္ ျဒပ္ညီေအာင္ နာမည္ေပးသင့္သည္။

ရုပ္ရွင္အႏုပညာ၊ သဘင္ပညာ၊ ပန္းခ်ီ၊ ပန္းပု စေသာ အႏုပညာ၊ စာေပးအႏုပညာျဖင့္ အသက္ေမြးသူမ်ားကို အရပ္ထက္ နာမည္က ရွည္ေအာင္ ေပးမွ ( ၀ါ ) နာမည္ရွည္ရွည္ေပးမွ အႏုပညာ၌ အက်ဳိးေပးၾကာျခင္း ၊ ေက်ာ္ေစာထင္ရွားျခင္း ျဖစ္သည္။

၅၁။ သကတ္ဆိုတာ ဘယ္ကလာ

သကတ္ဟူသည္ တည္ၿငိမ္မႈ လႈပ္ရွားမႈ အလုပ္အကိုင္ကိုပင္ သကတ္ဟု ဆိုထားျခင္း ျဖစ္၏။
( ၁၊၃၊၇၊၈ ) ေနအုပ္စုျဖစ္ေသာ ပါပၿဂိဳဟ္မ်ားသည္ စရကာလ လႈပ္ရွားမႈကို ႏွစ္သက္၏။
(၂၊၄၊၅၊၆ ) လ အုပ္စုျဖစ္ေသာ ေသာမၿဂိဳဟ္မ်ားသည္ ထိရဌာန တည္ၿငိမ္မႈကို ႏွစ္သက္၏။

နာမည္ကို သကတ္ စစ္ေသာအခါ -
နာမည္ ၁ လံုးရွိလွ်င္ တစ္လံုး
နာမည္ ၂ လံုးရွိလွ်င္ ႏွစ္လံုး
နာမည္ ၃ လံုးရွိလွ်င္ သံုးလံုး
နာမည္ ၄ လံုးရွိလွ်င္ ေလးလံုး စစ္ေဆးရမည္ ျဖစ္၏။
နာမည္ အရင္းလံုးသည္ ကိုယ္ခႏၶာႏွင္ ့သက္ဆိုင္၏။
နာမည္ အဖ်ားလံုးသည္ စိတ္ခႏၶာႏွင့္ သက္ဆိုင္၏။

၀ါသနာပါျခင္း၊ႏွစ္သက္ျခင္း၊ ေပ်ာ္ပါးျခင္းသည္ စိတ္မွျဖစ္ေပၚလာရာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ စိတ္၀င္စားေသာ အလုပ္၊ ၀ါသနာ ပါေသာအလုပ္သည္ ထင္ေပၚ ေက်ာ္ေစာျခင္းကို ျဖစ္ေစတတ္၏။
ထို႔ေၾကာင့္ နာမည္အဖ်ားလံုးကို အဓိကထား၍ စစ္ေဆးရမည္ ျဖစ္၏။

နာမည္ကို သကတ္စစ္ေဆးပံု

ေရွးဦးစြာ နာမည္ကို နံေကာက္ပါ။ ရေသာဂဏန္းကိုၾကည့္၍ ပါပၿဂိဳဟ္ျဖစ္သည္။ ေသာမၿဂိဳဟ္ျဖစ္သည္ ေ၀ဖန္၍ ေအာက္ေဖာ္ျပပါအတိုင္း ေဟာေျပာပါေလ။

၁။ ဦးစိုးတင့္ ၃၊ ၇ ပါပအေပါင္း ပါပအမည္။
ေဒၚေအးတင္ ၁၊ ၇ ပါပအေပါင္း ပါပအမည္ စသည့္ ပါပၿဂိဳဟ္ခ်င္းတြဲေသာ အမည္မ်ားသည္ လႈပ္ရွားေသာ အလုပ္၊ စက္မႈလက္မႈအလုပ္၊ စက္ဘက္ အလုပ္၊ ေစ်းသည္ အလုပ္၊ ပြဲစားအလုပ္၊ အားကစားအလုပ္ စေသာအလုပ္မ်ဳိးကို ၀ါသနာပါတတ္သည္။ ယင္း အလုပ္မ်ဳိးႏွင့္ ေက်ာ္ေစာႏိုင္ပါသည္။

၂။ ဦးေက်ာ္ေဖ ၂၊ ၅ ေသာမ အေပါင္း ေသာမအမည္။
ေဒၚ၀င္းဟန္ ၄၊ ၆ ေသာမအေပါင္း ေသာမအမည္ စသည့္ ေသာမၿဂိဳဟ္ခ်င္းတြဲေသာ အမည္မ်ားသည္ တည္ၿငိမ္ေသာအလုပ္၊ ေဆးတိုက္အလုပ္၊ ရံုးထိုင္အလုပ္၊ ပြဲရံုအလုပ္၊ ကုန္သည္အလုပ္မ်ဳိးကို ၀ါသနာပါတတ္သည္။ယင္းအလုပ္မ်ဳိးႏွင့္ ေက်ာ္ေစာႏိုင္ပါသည္။

၃. ဦးလွေဌး ၄၊၇ ေသာမေပါင္း ပါပမည္။
ေဒၚခင္စိန္ ၂၊၃ ေသာမအေပါင္း လႈပ္ရွားေသာအလုပ္၊ ပြဲစားအလုပ္၊ စက္မႈလက္မႈအလုပ္၊ အားကစားအလုပ္ စေသာ အလုပ္မ်ဳိး၌ အုပ္ခ်ဳပ္ရတတ္ပါသည္။ ယင္းအလုပ္မ်ဳိးႏွင့္ ေက်ာ္ေစာႏိုင္ပါသည္။

၄။ ဦးတင္ေမာင္ ၇၊၅ ပါပအေပါင္း ေသာမအမည္။
ေဒၚေအးသိန္း ၁၊၆ ပါပအေပါင္း ေသာမအမည္ စသည့္ ပါပၿဂိဳဟ္ႏွင့္ ေသာမၿဂိဳဟ္တြဲေသာ အမည္မ်ားသည္ တည္ၿငိမ္ေသာအလုပ္၊ ပညာေပးအလုပ္၊ အဖြဲ႔အစည္းအလုပ္၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအလုပ္မ်ဳိးကို ၀ါသနာပါတတ္ပါသည္။ ယင္းအလုပ္မ်ဳိးႏွင့္ ေက်ာ္ေစာႏိုင္ပါသည္။


သကတ္သည္ ဤနာမကၡရဆန္း နာမည္အေဟာက်မ္း၌ ေဟာကြက္တစ္ကြက္ျဖစ္ျဖင့္ ပါ၀င္၏။ နာမည္ကိုၾကားလွ်င္ အထက္ေဖာ္ျပပါ အမည္ေလးမ်ဳိးကို မွတ္သား၍ ပါပအေပါင္း ပါပအမည္၊ ေသာမအေပါင္း၊ ပါပအမည္ ျဖစ္လွ်င္ လႈပ္ရွားေသာ အလုပ္ကို ၀ါသနာပါမည္။ လႈပ္ရွားေသာ အလုပ္မ်ဳိးႏွင့္ ေက်ာ္စာထင္ရွားမည္း တည္ၿငိမ္ေသာအလုပ္ျဖစ္လွ်င္ ၀ါသနာမပါဘဲ လုပ္ကိုင္ေနရေသာ အလုပ္မ်ိဳးျဖစ္မည္ ( ၀ါ ) စိတ္မ၀င္စားဘဲ ေခတၱခဏ လုပ္ကိုင္ေနရေသာ အလုပ္မ်ဳိးျဖစ္သည္ စ သည္ျဖင့္ ေဟာေျပာႏိုင္ပါသည္။
ေသာမအေပါင္း ေသာမအမည္၊ ပါပအေပါင္း ေသာမအမည္မ်ဳိးျဖစ္လွ်င္ တည္ၿငိမ္ေသာအလုပ္ကို ၀ါသနာပါမည္။ တည္ၿငိမ္ေသာ အလုပ္မ်ဳိးႏွင့္ ေက်ာ္ေစာထင္ရွားမည္။ လႈပ္ရွားေသာ အလုပ္ျဖစ္လွ်င္ ၀ါသနာမပါဘဲ လုပ္ကိုင္ေနရေသာ အလုပ္မ်ဳိးျဖစ္မည္။ ( ၀ါ ) စိတ္မ၀င္စားဘဲ ေခတၱခဏ လုပ္ကိုင္ေနရေသာ အလုပ္မ်ဳိး ျဖစ္သည္ စသည္ျဖင့္ ေဟာေျပာႏိုင္ပါသာည္။
ထို႔ေၾကာင့္ သကတ္မွန္ေသာ အလုပ္သည္ ထင္ရွားျခင္း အလုပ္ၿမဲျခင္း၊ ေက်ာ္ေစာျခင္း ျဖစ္၏။ သကတ္မမွန္ေသာ အလုပ္သည္ စိတ္မ၀င္စားျခင္း၊ အလုပ္မျမဲျခင္း၊ မေက်ာ္ေစာျခင္း ျဖစ္တတ္၏။

၅၂။ ဗ်ဳပြတ္ေကာင္းမွ ေက်ာ္ေစာရ
ဗ်ဳပၸတ္ဟူသည္ နာမည္၏ အဓိပၸယ္ပင္ျဖစ္၏။ နာမည္၏ အဓိပၸာယ္သည္ နာမည္မ်ားသေလာက္ အဓိပၸာယ္မ်ား၏။
ဤနာမကၡရဆန္း နာမည္အေဟာက်မ္း၌ ဗ်ဴပၸတ္သည္ အေရးႀကီးေသာ ေဟာကြက္ျဖစ္၍ ဗ်ဴပၸတ္ေကာင္း၍ ဘုန္းတန္ခိုး ႀကီးသလို ဗ်ဴပၸတ္ မေကာင္းလွ်င္ ဇာတာပင္ေကာင္းေသာလည္း ၾသဇာပ်က္ေတာ့၏။

ဤေနရာ၌ စိတ္၀င္စားဖြယ္ ေကာင္းလွ၏။ မွတ္သားဖြယ္ ေကာင္းလွ၏။
ၾသဘာနိမိတ္ထြန္းတဲ့ ဇမၼဴဒီပါ လက္ယာေတာင္ကၽြမ္းမွာ ဆင္ေဗြ၊ ျမင္းေဗြ၊ ႏႈတ္ေဗြ သာလို႔ဆိုးသည္ဟု ေရွးသူေဟာင္းစကား ရွိခဲ့ေပ၏။ ဤသည္ပင္လွ်င္ ဗ်ဳပၸတ္ကို ဆိုလိုေၾကာင္း ထင္ရွား၏။ အယူေတာ္မဂၤလာဦးႏိုးသည္ မင္းတရားႀကီး၏ အေမးစကားကို ေျဖၾကားရာ၌ -
ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိး မရွိသည့္ေနာက္ကာလ၌ သူရူးစကား၊ ကေလး၏စကား၊ သဘင္သည္၏စကားကို မွတ္သားရမည္ဟု ေလ်ာက္ထားခဲ့၏။ ဤသည္ပင္လွ်င္ ဗ်ဳပၸတ္ပဲ မဟုတ္ပါေလာ။

ေရွးပညာရွင္အေပါင္းတို႔ မွတ္သားရာျဖစ္ေသာ “ နိမိတ္၊ တေဘာင္၊ စနည္း၊ သိုက္” တို႔သည္လည္း ျမင္ေတြ႕ၾကားသိရေသာ အဓိပၸာယ္ကို မွတ္သားဖတ္ၾကားရေသာေၾကာင့္ ဗ်ဳပၸတ္ျဖစ္ေၾကာင္း သိသာလွ၏။
ထို႔ေၾကာင့္ နာမည္တစ္လံုး၌ ဓာတ္အုပ္၍ ဗ်ဳပၸတ္ခ်ဳပ္သည္ဟု ဆရာေတာ္ႀကီး မိန္႔မွာခဲ့၏။
နာမည္သည္ မည္မွ်ပင္ေကာင္းသည္ဟု ထင္မွတ္ရေသာလည္း ( ၀ါ ) ေကာင္းေအာင္ မွည့္ေသာ္လည္း ဓာတ္ပ်က္၍ ဗ်ဳပၸတ္ မေကာင္းလွ်င္ အက်ဳိးေပးညံ့ေတာ့၏။
နာမည္တိုင္း၌ ဓာတ္ႏွင့္ ဗ်ဳပၸတ္ေကာင္းဖို႔ အလြန္အေရးႀကီးလွေပ၏။


ဗ်ဳပၸတ္အမ်ဳိးအစား
ဗ်ဴပၸတ္သည္ -
၁။ မွန္ေသာ ဗ်ဴပၸတ္
၂။ လြန္ေသာ ဗ်ဴပၸတ္
၃။ လိုေသာ ဗ်ဴပၸတ္ဟူ၍ ၃ မ်ိဳးရွိ၏။

၁။ မွန္ေသာ ဗ်ဳပၸတ္သည္ ဘုန္းတန္ခိုးႀကီးျခင္း၊ ေက်ာ္ေစာထင္ရွားျခင္းကို ျဖစ္ေစ၏။
၂။ လြန္ေသာ ဗ်ဳပၸတ္သည္ ေအာင္ျမင္မႈနည္းျခင္း၊ ေဘးဥပဒ္သင့္ျခင္းကို ျဖစ္ေစ၏။
၃။ လိုေသာ ဗ်ဳပၸတ္သည္ ေက်ာ္ေစာမႈ မရွိျခင္း၊ ပင္ပန္းဆင္းရဲျခင္းကို ျဖစ္ေစ၏။

နာမည္ကို ဗ်ဴပၸတ္စစ္ေဆးရာ၌ ၀ဏၰႏွင့္ညွိ၍ စစ္ေဆးရမည္ ျဖစ္၏။
အခ်ိဳ႕ေသာအမည္မ်ားမွာ အဓိပၸာယ္တစ္မ်ဳိးတည္း ရွိ၏။
အခ်ိဳ႕ေသာ အမည္မွားမွာအဓိပၸာယ္ႏွစ္မ်ိဳးယူဆႏိုင္၏
အဓိပၸာယ္ ၂ မ်ဳိးယူဆႏိုင္ေသာ အမည္မ်ားတြင္ -
၀ဏၰမွန္လွ်င္ ေကာင္းေသာ အဓိပၸာယ္ကို ယူဆ၍ ၀ဏၰပ်က္လွ်င္ မေကာင္းေသာ အဓိပၸယ္ကို ယူဆရမည္။

ဥပမာ။ ။ ေမာင္သန္းေ၀ကို ဗ်ဳပၸတ္စစ္လွ်င္ ….အသားျဖဴေသာ ေမာင္သန္းေ၀သည္ သိန္း၊ သန္း၊ ကုေဋ ခ်မ္းသာ၍ အၿခံအရံ ေပါမ်ားေ၀ဆာျခင္း အဓိပၸာယ္ကို ယူရမည္ျဖစ္၏။

အသားညိဳေသာ ေမာင္သန္းေ၀သည္ သမ္းေ၀ထိုင္းမႈိင္း၍ အေပါင္းအသင္း အေျခြအရံ ကင္းမဲ့ျခင္း အဓိပၸာယ္ကို ယူရမည္ျဖစ္၏။

ဤကဲသုိ႔ ဗ်ဳပၸတ္စစ္ေဆးေဟာေျပာရာ၌ ၀ဏၰ အသားအေရာင္ႏွင့္ ညွိ၍ စစ္ေဆးရမည္ ျဖစ္၏။ ၀ဏၰမွန္လွ်င္ေကာင္းေသာ အဓိပၸာယ္ ေကာင္းေသာ သေဘာကို ယူဆ ေဟာေျပာရမည္။ ၀ဏၰပ်က္လွ်င္ - မေကာင္းေသာ အဓိပၸာယ္၊ မေကာင္းေသာ သေဘာကို ယူဆေဟာေျပာရမည္။ အဓိပၸာယ္တစ္မ်ဳိးတည္းရွိေသာ အမည္မ်ားမွာ အဓိပၸာယ္ကို အျပန္ယူဆရမည္ဟု မွတ္ယူပါ။


၅၃။ မွန္ေသာဗ်ဳပၸတ္

မွန္ေသာ ဗ်ဴပၸတ္ဟူသည္ အသားအေရာင္၊ ရုပ္ ဆင္း သ႑ာန္ႏွင့္ နာမည္၏ အဓိပၸာယ ္ ညီညႊတ္မႈကို မွန္ေသာ ဗ်ဴပၸတ္ ဟု ဆိုလိုရင္းျဖစ္သည္။

၁။ အသးျဖဴ၍ အသံေကာင္းေသာသူကို ေမာင္သာယာဟုအမည္ေပးလွ်င္ မွန္ေသာ ဗ်ဴပၸတ္ ျဖစ္၏။
ေမာင္သာယာသည္ နာမည္ေက်ာ္ေစာျခင္း၊ ခ်စ္ခင္သူေပါျခင္း၊ စီးပါြးျဖစ္ထြန္းျခင္း၊ ေအာင္ျမင္မႈမ်ားျခင္း၊ ဘုန္းတန္ခိုး ႀကီးျခင္းကို ျဖစ္ေစတတ္၏။

၂။ အသားျဖဴ၀ါ၍ ၾကည္လင္ေသာ မ်က္ႏွာ ရွိေသာသူကို ေမာင္ထိန္လင္းဟု အမည္ေပးလွ်င္ မွန္ေသာ ဗ်ဴပၸတ္ ျဖစ္၏။ ေမာင္ထိန္လင္းသည္ ပြင့္လင္းထင္ရွားျခင္း၊ ဘုန္းတန္ခိုးႀကီးျခင္း၊ ၾသဇာထက္ျမက္ျခင္း၊ ေအာင္ျမင္မႈမ်ားျခင္းကို ျဖစ္ေစတတ္၏။

၃။ အသားညိဳ၍ ျပည့္ၿဖိဳးေသာ ကိုယ္ခႏၶာရွိေသာသူကို ေမာင္ျမေအာင္ဟု အမည္ေပးလွ်င္ မွန္ေသာ ဗ်ဴပၸတ္ ျဖစ္၏။ ေမာင္ျမေအာင္သည္ ေအးျမခ်မ္းသာျခင္း၊ ေအာငျ္မင္မႈမ်ားျခင္း၊ ေက်ာ္ေစာထင္ရွားျခင္းကို ျဖစ္ေစတတ္၏။

၄။ အသားျဖဴလတ္၍ ထြားက်ဳိင္းသန္မာေသာ သူကို ေအာင္အံ့ေက်ာ္ဟုအမည္ေပးလွ်င္ မွန္ေသာ ဗ်ဴပၸတ္ ျဖစ္၏။ ေမာင္အံ့ေက်ာ္သည္ အခက္အခဲေပါင္းကို ေက်ာ္လႊားႏိုင္ျခင္း၊ စြန္႔စားမႈျဖင့္ ေက်ာ္ေစာထင္ရွားျခင္း၊ ဘုန္းတန္ခိုးႀကီးျခင္း ကို ျဖစ္ေစတတ္၏။

၅။ အသား၀ါ၍ အရပ္ျမင့္ေသာသူကို ေမာင္ဖုန္းျမင့္ဟု အမည္ေပးလွ်င္ မွန္ေသာ ဗ်ဴပၸတ္ ျဖစ္၏။
ေမာင္ဖုန္းျမင့္သည္ ဘုန္းတန္ခိုးႀကီးျခင္း၊ ျမင့္မားတင့္တယ္ျခင္း၊ ေအာင္ျမင္မႈမ်ားျခင္း၊ ၾသဇာထက္ျမက္ျခင္းကို ျဖစ္ေစတတ္၏။ ဤကဲ့သုိ႔ အသားအေရာင္၊ ရုပ္ဆင္းသ႑ာန္ႏွင့္ အမည္ကို ကိုက္ညီေအာင္ေပးျခင္းသည္ ဗ်ဴပၸတ္မွန္၊ ဗ်ဴပၸတ္ေကာင္းဟု မွတ္ပါ။

ၾကြင္းက်န္ေသာ အသားအေရာင္၊ ရုပ္ဆင္းသ႑ာန္မ်ားကိုလည္း နာမည္၏ အဓိပၸာယ္ကို ကိုက္ညီေအာင္ သတိေဆာင္၍ မတိမ္းေအာင္ ႀကံဆႏိုင္ၾကပါေစေသာ….။


၅၄။ လြန္ေသာ ဗ်ဴပၸတ္

လြန္ေသာ ဗ်ဴပၸတ္သည္ အသားအေရာင္ ရုပ္ဆင္းသ႑ာန္ထက္နာမည္၏ အဓိပၸာယ္က ပိုလြန္ေနျခင္းကို ( ၀ါ ) မာတာပီတု အာစရိယဂိုဏ္း မလြတ္ေသာ အမည္မ်ဳိးကို လြန္ေသာ ဗ်ဴပၸတ္ဟု ဆိုလိုရင္းျဖစ္သည္။

၁။ အသားျဖဴ၍ အရပ္ပုကြကြ ရွိေသာသူကို ေမာင္ျမင့္ေက်ာ္ဟု အမည္ေပးလွ်င္ လြန္ေသာ ဗ်ဴပၸတ္ျဖစ္၏။ ျဒပ္ဂုဏ္တို႔ျဖင့္ ျမင့္မားေသာ သူမ်ားကို ေက်ာ္လြန္ႏိုင္ျခင္းဟု အဓိပၸာယ္ရ၏။ နာမည္၏ အဓိပၸာယ္ ေကာင္းေသာ္လည္း အသားအေရာင္ ၀ဏၰပ်က္ျခင္း၊ ရုပ္သဏၭာန္ အရပ္ပုကြကြ ရွိေသာေၾကာင့္ နာမည္ရွင္ထက္ နာမည္၏ အဓိပၸာယ္က ပိုလြန္ေနျခင္း ျဖစ္၏။

၂။ အသားညိဳ၍ အရပ္ပုကြကြရိွေသာသူကို ေမာင္ေဖျမင့္ဟု အမည္ေပးလွ်င္ လြန္ေသာ ဗ်ဴပၸတ္ ျဖစ္၏။
ေမာင္ေဖျမင့္ဟူေသာ နာမည္၏ အဓိပၸာယ္သည္ အမ်ားထက္ မိမိက ျမင့္မားျခင္း၊ တစ္နည္း အေဖထက္ မိမိကျမင့္မား ျခင္းဟု အဓိပၸာယ္ရ၏။ အသားအေရာင္ ၀ဏၰပ်က္ျခင္း၊ မာတာပိတု ဂုိဏ္းမလြတ္ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ နာမည္ရွင္ထက္ နာမည္၏ အဓိပၸာယ္က ပိုလြန္မွားယြင္းေနျခင္းျဖစ္၏။
ေမာင္ေဖျမင့္သည္ ေက်ာ္ေဇာထင္ရွားမႈ နည္းျခင္း၊ ၾသဇာမဲ့ျခင္း၊ ေဘးဥပဒ္သင့္တတ္ျခင္း၊ စီးပါြးပ်က္ျပားျခင္း ျဖစ္တတ္၏။

၃။ အသားျဖဴ၍ ရုပ္အဆင္းသဏၭာန္ လွပသူကို ပီမိုးနင္းဟု အမည္ေပးလွ်င္ လြန္ေသာ ဗ်ဴပၸတ္ ျဖစ္၏။
ပီ ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးျခင္း မိုးနင္း အမ်ားအေပၚ မိုး၍ နင္းျခင္း၊ မိုးေကာင္းကင္ကို နင္းျခင္းဟု အဓိပၸာယ္ရ၏။

အသားအေရာင္ ၀ဏၰမွန္၍ ရုပ္ဆင္းသဏၭာန္ ညီညႊတ္ေသာလည္း နာမည္ရွင္ထက္ နာမည္၏ အဓိပၸာယ္က ပိုလြန္ေနေသာေၾကာင့္ ပီမိုးနင္းသည္ ခ်စ္ခင္သူေပါမ်ားျခင္း၊ ေက်ာ္ေစာထင္ရွားျခင္း၊ စီးပြားျဖစ္ထြန္းျခင္း၊ ေဘးဥပဒ္သင့္ျခင္း ျဖစ္တတ္၏ ( ၀ါ ) ေျခမွာ ဥပဒ္ေပးတတ္၏။

ဤကဲ့သုိ႔ ….
အရပ္ပု၍ အသားမည္းသူ ညိဳသူကုိ ထြန္းေအာင္ေက်ာ္၊ တိုငး္ေက်ာ္၊ ေအာင္ေက်ာ္စိုး၊ တင္ေဖႏိုင္ဦး၊ ျပည္ေက်ာ္စိုး၊ ကမာၻေက်ာ္မို၊ ေပၚေဌးႏိုင္သူ စသည္ျဖင့္ မွည့္ျခင္း။
အရပ္ရွည္၍ အသားျဖဴသူ၊ အသား၀ါသူကို ေမာင္ေငြအိုး၊ မမိႏိုင္၊ မိတူး၊ ကို၀ဲ၊ ကို၀ ၊ ကိုညီပု၊ ေမာင္မင္းႏိုင္ စသည္ျဖင့္ မွည့္ျခင္းသည္ ၀ဏၰပ်က္ျခင္း၊ ဗ်ဴပၸတ္လြန္ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ နာမည္ရွင္ကို နာမည္က ဖိစီးထားသလိုျဖစ္၍ ေက်ာ္ေစာမႈ မရွိျခင္း ၊ စီးပြားေရး ပ်က္ျပားျခင္း၊ ေဘးဥပဒ္သင့္တက္ျခင္း၊ အေႏွာင့္အယွက္ မ်ားျခင္းကို ျဖစ္ေစတတ္သည္။

၅၅။ လိုေသာ ဗ်ဴပၸတ္
လိုေသာ ဗ်ဴပၸတ္ ဟူသည္ အသားအေရာင္၊ ရုပ္ဆင္းသဏၭာန္ႏွင့္ မညီညြတ္ေအာင္ နိမ့္က်လြန္းေသာ အမည္မ်ဳိးကို လိုေသာ ဗ်ဴပၸတ္ ဟု ဆိုလိုရင္းျဖစ္သည္။

၁။ အရပ္ရွည္၍ အသားမည္းသူ၊ အသားညိဳသူကို မေခြးမ ဟု အမည္ေပးလွ်င္ လိုေသာဗ်ဴပၸတ္ျဖစ္၏။
လူသည္ ဣ႒ျဖစ္၍ ေခြးမဟူေသာ အမည္သည္ အနိ႒ျဖစ္ျခင္း၊ ၀ဏၰပ်က္ျခင္းတို႔ေၾကာင့္…….
မေခြးမသည္ ၾသဇာမဲ့ျခင္း၊ ေက်ာ္ေစာ ထင္ရွားမႈမရွိျခင္း၊ ဆင္းရဲပင္ပန္းစြာ စီးပြားရွာရျခင္း ျဖစ္တတ္၏။

၂။ အရပ္ရွည္၍ အသး၀ါသူ ၊ မသားျဖဴသူကို မ၀က္မ ဟု အမည္ေပးလွ်င္ လိုေသာ ဗ်ဴပၸတ္ ျဖစ္၏။
လူသည္ ဣ႒ျဖစ္၍ ၀က္မဟူေသာ အမည္သည္ အနိ႒ျဖစ္ျခင္း၊ ၀ဏၰပ်က္ျခင္းတို႔ေၾကာင့္….
မ၀က္မ သည္ ၾသဇာမဲ့ျခင္း၊ ေက်ာ္ေစာထင္ရွားမႈ မရွိုျခင္း၊ ဆင္းရဲပင္ပန္းစြာ စီးပြားရွာရျခင္းကို ျဖစ္တတ္၏။

၃။ အရပ္ပု၍ အသားျဖဴသူ ၊ အသား၀ါသူကို ကိုကၽြဲႀကီးဟု အမည္ေပးလွ်င္ လိုေသာဗ်ဴပၸတ္ျဖစ္၏။
လူသည္ ဣ႒ျဖစ္၍ ကၽြဲႀကီးဟူေသာ အမည္သည္ အနိ႒ျဖစ္ျခင္း၊ ၀ဏၰမွန္ေသာ္လည္း ဗ်ဴပၸတ္မွားျခင္းတို႔ေၾကာင့္…..
ကၽြဲသည္ မ်ားေသာအားျဖင့္ အမည္းေရာင္ျဖစ္၏
ကိုကၽြဲႀကီးသည္ ၾသဇာမဲ့ျခင္း၊ ေက်ာ္ေစာထင္ရွားမႈမရွိျခင္း၊ ကိုယ္ခႏၶာ ၿငိဳျငင္ပင္ပန္းျခင္း ျဖစ္တတ္၏။

ဤကဲ့သုိ႔ အရပ္ရွည္၍ အသားမည္းသူ၊ အသားညိဳသူကို မဇီးကြက္၊ မဘုတ္ဆံု၊ မၾကြက္၊ ကိုသံလံုး၊ ကိုေက်ာက္ခဲ၊ ကိုေပါင္မုန႔္ စသည္ျဖင့္ မွည့္ျခင္း၊
အရပ္ပု၍ အသားျဖဴ၊ အသား၀ါသူကို ကိုနံျပား၊ မငို၊ ကို၀ဲေက်ာ္၊ မဆိတ္မ စသည္ျဖင့္ မွည့္ျခင္းသည္ လိုေသာ ဗ်ဴပြတ္ျဖစ္၍ ၾသာဇာမဲ့ျခင္း၊ ေက်ာ္ေဇာ ထင္ရွားမႈမရွိျခင္း၊ ကိုယ္ခႏၶာ ၿငိဳျငင္ ပင္ပန္းျခင္းကို ျဖစ္ေစတတ္ပါသည္။

0 comments:

Post a Comment